سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد؛

آلودگی هوا به شدت سلامت كودكان را تهدید می كند

آلودگی هوا به شدت سلامت كودكان را تهدید می كند مستر لمون: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیشتر از ۹۰ درصد كودكان جهان هوای آلوده استنشاق می كنند كه سلامت و رشدشان را در معرض خطر جدی قرار می دهد و متاسفانه باعث مرگ خیلی از آنها می گردد.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، طبق آخرین گزارش، سازمان بهداشت جهانی برآورد كرده است كه در سال ۲۰۱۶، ۶۰۰ هزار كودك در جهان به علت عفونت های شدید دستگاه تنفس تحتانی ناشی از آلودگی هوا جان شان را از دست داده اند. این آمار بسیار سنگین مرگ و میر كودكان عموما در كشورهای با درآمد پایین و متوسط روی می دهد.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، یكی از دلایلی كه كودكان در مورد تاثیرات آلودگی هوا صدمه پذیرتر هستند این است كه سریع تر از بزرگسالان نفس می كشند و در نتیجه آلاینده های بیشتری را جذب می كنند.
دلیل دیگر می تواند این باشد كه كودكان فاصله كمتری با زمین دارند، و غلظت آلاینده ها در سطح زمین به حداكثر می رسد. كودكان در شرایطی هستند كه مغز و بدن شان هنوز در حال رشد است.
گزارش نشان داده است زمانی كه زنان آبستن در معرض هوای آلوده قرار می گیرند، احیانا زایمان زودرس دارند و نوزادشان در هنگام تولد وزن كمی دارد.
آلودگی هوا همینطور بر رشد عصبی و توانایی شناختی تاثیر می گذارد و باعث بروز آسم و سرطان دوره كودكی می گردد. كودكانی كه در معرض میزان بالا آلودگی هوا قرار می گیرند در معرض ریسك بالا مبتلا شدن به بیماری های مزمن نظیر بیماری قلبی-عروقی در سنین بالا هستند.
نوزادان و كودكان در برابر آلودگی هوا داخل خانه ها نظیر سوخت ها و تكنولوژی های در رابطه با پخت و پز، گرمایش و روشنایی هم صدمه پذیرتر هستند.

1397/08/10
02:50:50
5.0 / 5
5010
تگهای خبر: بیماری , سلامت , مغز
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است