توصیه محققان كانادایی؛ تأثیر شیرین کننده های جایگزین در کاهش چاقی و خطر دیابت به گزارش مستر لمون بر مبنای یک مطالعه جدید، جایگزین کردن نوشیدنی های شیرین شده با شکر با نوشیدنی های شیرین شده کم یا بدون کالری با کاهش اندک وزن و خطر مبتلا شدن به دیابت مرتبط می باشد. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از وب مِد، استفاده از شیرین کننده های جایگزین در نوشیدنی هایی که بطور سنتی سرشار از قند هستند مانند نوشابه، نوشابه های انرژی زا، چای، قهوه، آبمیوه و نوشیدنی های ورزشی، می توانند عوامل خطر مانند شاخص توده بدنی بالا، درصد چربی بدن و چربی خون را کاهش دهند. «جان سیونپایپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورنتو کانادا، می گوید: «راه ایده آل برای جایگزینی نوشیدنی های شیرین، نوشیدن آب تا حد امکان است، اما شیرین کننده های جایگزین مانند آسپارتام، ساخارین و سوکرالوز هم می توانند کمک کنند.» محققان داده های ۱۷ کارآزمایی بالینی را بررسی کردند که نوشیدنی های شیرین شده با شکر، نوشیدنی های شیرین شده کم و بدون کالری و آب را مقایسه کردند. به طور کلی، استفاده از شیرین کننده هایی به جز قند در نوشیدنی ها با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، درصد چربی بدن و چربی خون همراه بود. یافته ها نشان میدهد در مدت متوسط، نوشیدنی های شیرین کم کالری و بدون کالری، جایگزین مناسبی برای آب برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، اما شواهد بیشتری برای دانستن اثرات طولانی مدت آن مورد نیاز است. محققان سفارش می کنند که روزانه بیش از ۹ قاشق چایخوری- حدود ۳۶ گرم یا ۱۵۰ کالری- شکر افزودنی توسط مردان و بیش از ۶ قاشق چایخوری- حدود ۲۵ گرم یا ۱۰۰ کالری- توسط زنان مصرف نشود. محققان اغلب در مورد مزایای شیرین کننده های جایگزین بحث می کنند. مطالعات قبلی نشان داده است که نوشابه رژیمی ممکنست به اندازه نوشابه معمولی برای قلب مضر باشد؛ همین طور نوشیدن دو یا چند نوشیدنی حاوی شیرین کننده های مصنوعی در روز با مشکلات سلامتی مانند حملات قلبی و سکته مرتبط می باشد. اما شیرین کننده های جایگزین می توانند به مردم کمک کنند تا به آرامی مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهند و به سمت مصرف آب حرکت کنند. 1400/12/27 12:20:50 5.0 / 5 866 تگهای مطلب: چاقی , چربی , دیابت , سلامت مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر گنجینه ای طبیعی برای داشتن استخوان های قوی تر نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۱ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید