نسخه ای که از مبتلاشدن به آلزایمر پیشگیری می کند مستر لمون: خراسان رضوی از دست دادن توانایی در به خاطر سپردن وقایع گذشته یا فعلی می تواند بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد. بگفته کلینیک مایو ایالات متحده فراموشی گاه به گاه دلیلی برای نگرانی نیست و این نوع از دست دادن حافظه را می توان با افزایش سن مشاهده کرد و بطور معمول بر توانایی ما برای انجام کارهای روزانه در محل کار یا خانه تاثیر نمی گذارد. با این وجود از دست دادن تدریجی حافظه می تواند به سبب بیماریهای جدی مانند آلزایمر یا زوال عقل باشد. به نقل از هلث نیوز، تعدادی از علل شایع از دست دادن حافظه با درمان یا تغییر سبک زندگی قابل بازگشت است. اگر به دنبال تقویت حافظه خود می باشید، مصرف مکمل می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از ما می دانیم اسیدهای چرب امگا سه برای سلامتی مهم است؛ با این وجود با کمبود این مکمل روبه رو می شویم. تحقیقی که در سال ۲۰۲۰ انجام و نتایج آن در نشریه Nutrients انتشار یافت، به این مساله پرداخت که چگونه بیشتر کشورهای جهان گرفتار کمبود دوکوزاهگزانوئیک اسید(DHA)، یک اسید چرب امگا سه دریایی با زنجیره بلند است. اسیدهای چرب امگا سه یکی از اجزای سازنده مهم مغز شمرده می شود. بنابراین مکمل اسیدهای چرب امگا سه برای بهبود حافظه مهم می باشد. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ که در Nutrition Reviews انتشار یافت، مکمل های اسید چرب غیراشباع امگا سه با زنجیره بلند به افراد مسن تری که زوال عقل نداشتند اما دارای اختلالات شناختی خفیف بودند، داده شد. حافظه شرکت کنندگان بعد از مصرف مکمل بهبود یافت. مقادیر بالایی از امگا سه را می توان در غذاهایی مانند ماهی، صدف، دانه کتان، دانه چیا، گردو و سویا یافت. با این وجود مصرف مکمل امگا سه می تواند تضمین کند که شما به اندازه کافی برای بهبود حافظه خود دریافت می کنید. ویتامین B۱۲ برای چندین عملکرد در بدن ضروری و برای تولید انرژی، ساخت DNA و عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی مهم می باشد. بااینکه ویتامین B۱۲ در خیلی از غذاهایی که مصرف می نماییم مانند گوشت، لبنیات و محصولات غنی شده وجود دارد اما کمبود ویتامین B۱۲ رایج است. با افزایش سن توانایی ما برای جذب ویتامین B۱۲ از مواد غذایی کاهش پیدا می کند که همین موضوع می تواند منجر به کمبود این ویتامین در بدن شود. متاسفانه کمبود ویتامین B۱۲ بطور معمول توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی نادیده گرفته می شود. نتایج مطالعه در سال ۲۰۲۰ که در نشریه تغذیه، سلامت و پیری انتشار یافت، نشان داد مردان و زنان مسن مستعد کمبود ویتامین B۱۲ هستند و سطح پایین ویتامین B۱۲ با حافظه ضعیف در مردان مرتبط می باشد. مکمل ویتامین B۱۲ ممکنست به بهبود سطح ویتامین B۱۲ و حافظه کمک نماید. فولات بعنوان ویتامین B۹ شناخته می شود و نقش مهمی در حفظ عملکرد سالم در بدن دارد. فولات بطور طبیعی در غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، بادام زمینی، تخم مرغ و غذاهای دریایی یافت می شود. برخی از نشانه های کمبود فولات از دست دادن حافظه و مشکلات قضاوت و درک است. کمبود فولات بطور معمول در اعتیاد به الکل، بیماری سلیاک و سندرم روده تحریک پذیر دیده می شود. اگر کمبود فولات دارید، احیانا با کمبود سایر ویتامین ها و مواد مغذی مواجه خواهید شد. کمبود فولات بطور معمول در اختلالاتی که بر حافظه تاثیر می گذارد، دیده می شود. نتایج یک بررسی در سال ۲۰۲۱ که در نشریه Frontiers in Neuroscience انتشار یافت، چگونگی کاهش سطح فولات در بیماران آلزایمر را مورد بحث قرار داد. سطوح کافی فولات خطر کمبود آنرا کاهش داده و احتمال بروز آلزایمر را می کاهد. منبع: مستر لمون 1400/12/26 17:02:33 5.0 / 5 872 تگهای مطلب: بیماری , تخم مرغ , تغذیه , تولید مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند غنی ترین غذا های سرشار از آهن فریب داروهای چاقی را نخورید نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید