آن چه سالمندان باید در رابطه با کلسیم و ویتامین D بدانند به گزارش مستر لمون، با ورود افراد به دهه 50 زندگی و پس از آن، سلامت استخوان ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شود و میزان کلسیم و ویتامین D دریافتی می تواند تفاوت حقیقی ایجاد نماید. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «بس داوسون-هیوز»، دانشمند ارشد مرکز تحقیقات تغذیه انسانی جین مایر در دانشگاه تافتز در بوستون، اظهار داشت: «دلیل این امر اینست که با بالا رفتن سن، بخصوص در دوران یائسگی و بعد از آن، سرعت از دست دادن استخوان بیشتر می شود.»زنان هر ساله در دوران یائسگی و تقریبا پنج سال بعد از آخرین قاعدگی خود، با کاهش سطح استروژن، حدود ۳٪ از توده استخوانی خویش را از دست می دهند.پس از آن، از دست دادن استخوان با سرعت حدود ۱٪ در سال ادامه پیدا می کند. مردان هم به صورت پیوسته و از حدود ۵۰ سالگی، با سرعت حدود ۱٪ در سال، استخوان از دست می دهند.استخوان های ضعیف تر احتمال بیشتری دارد که در هنگام زمین خوردن بشکنند. و بدون ویتامین D کافی، قدرت و تعادل عضلات می تواند صدمه ببیند و خطر زمین خوردن را حتی بیشتر افزایش دهد.داوسون-هیوز توضیح داد که این یکی از دلایلی است که شکستگی لگن در افراد ۷۰ و ۸۰ ساله بشدت بیشتر می شود.با این حال، مصرف مکمل های بیشتر همیشه بهتر نیست، بخصوص در سنین بالاتر.داوسون-هیوز در یک بیانیه خبری توضیح داد که اگر مصرف کلسیم خیلی زیاد شود، خویش را در معرض سنگ کلیه قرار می دهید.ویتامین D هم محدودیت هایی دارد. تحقیقات نشان می دهد اشخاصی که سطح ویتامین D پایینی دارند می توانند از مکمل ها بهره مند شوند و کمتر زمین بخورند.داوسون-هیوز اظهار داشت: «اما با افزایش دوزها، این مزایا ثابت می ماند و حتی امکان دارد کم شود.»او افزود، بزرگسالان مسن تر با سطح ویتامین D بسیار بالا در خون، خطر بیشتری برای افتادن و شکستگی داشتند.داوسون-هیوز اظهار داشت: «ویتامین D امکان دارد بر سایر سیستم های بدن، همچون ایمنی و خطر دیابت، تاثیر بگذارد، اما تحقیقات بیشتری برای تبدیل این یافته ها به عمل بالینی مورد نیاز است.»آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی خاطرنشان می کنند که: • زنان ۵۱ سال به بالا و مردان ۷۱ سال به بالا به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.• مردان ۵۱ تا ۷۰ سال به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند.• بزرگسالان ۵۱ تا ۷۰ سال به ۱۵ میکروگرم ویتامین D روزانه نیاز دارند.• بزرگسالان بالای ۷۰ سال به ۲۰ میکروگرم ویتامین D نیاز دارند.بیشتر کلسیم در رژیم غذایی از غذاهای لبنی مانند شیر، پنیر و ماست تأمین می شود. اگر روزانه حدود دو وعده لبنیات مصرف نکنید، امکان دارد کمبود داشته باشید.داوسون-هیوز پیشنهاد می دهد که روزانه ۵۰۰ میلی گرم مکمل کلسیم مصرف کنید. اگر از قبل به میزان کافی لبنیات مصرف می کنید، معمولا احتیاجی به مکمل نیست.نور خورشید به بدن کمک می نماید تا ویتامین D بسازد. با این وجود، اشخاصی که زمستان ها را در محلهای آفتابی می گذرانند و مرتباً در معرض آفتاب قرار می گیرند، امکان دارد به مکمل نیاز نداشته باشند.داوسون-هیوز اظهار داشت: «اگر افراد مسن در تمام طول سال زمان کمی را در فضای باز می گذرانند، باید مصرف ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی (IU) در روز از این ویتامین را درنظر بگیرند.»علاوه بر این، با بالا رفتن سن، اشتها اغلب کاسته می شود و دریافت مواد مغذی کافی از غذا به تنهایی دشوارتر می شود.داوسون-هیوز گفت، بنابراین است که دقیق بودن در مورد آن چه می خورید بسیار حیاتی تر می شود. خلاصه اینکه ویتامین D هم محدودیت هایی دارد. علاوه بر این، با بالا رفتن سن، اشتها اغلب کم می شود و دریافت مواد مغذی کافی از غذا به تنهایی دشوارتر می شود. منبع: mrlemon.ir 1404/11/09 16:27:07 5.0 / 5 175 تگهای مطلب: پزشك , تغذیه , دیابت , رژیم غذایی مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید