كشف بزرگ دانشمندان در لایه زیرین زمین:

این نفس جادویی سر منشاء گنج های نهفته در اعماق است؟

این نفس جادویی سر منشاء گنج های نهفته در اعماق است؟ مستر لمون: پژوهشگران ارتباطی بین تغییرات جوی اولیه زمین و شیمی گوشته زمین شناسایی کرده اند که بر تکامل این سیاره نور می افکند.

تینا مزدکی_ یک تیم بین المللی از دانشمندان ارتباط مهمی بین جو اولیه زمین و شیمی گوشته عمیق آن کشف کرده اند. این مطالعه به رهبری پژوهشگران دانشگاه پورتسموث و دانشگاه مونپلیه، بینش جدیدی را در مورد تکامل حیات در سیاره ما و افزایش اکسیژن اتمسفر ارائه می دهد.
بیشتر بخوانید: مک بوک پرو را فراموش کنید، محصول دیگری از اپل در راه است! از قاب گوشی تا موشک، تحت تاثیر کشف جدید دانشمندان! این تیم ماگماهای تشکیل شده از لحظه ای مهم در تاریخ زمین، رویداد اکسیداسیون بزرگ (GOE)، در مناطق فرورانش باستانی را مورد بررسی قرار دادند، جایی که بخشهایی از پوسته زمین به درون گوشته فرو می رود. این رویداد که تخمین زده می شود بین ۲.۱ تا ۲.۴ میلیارد سال پیش رخ داده باشد، زمانی رخ داده است که سطح اکسیژن در جو زمین به سرعت افزوده شد و زندگی و محیط های روی زمین را دگرگون کرد. با این وجود، تحقیقاتی در مورد این که چگونه تغییرات جوی اثر خودرا بر روی گوشته زمین گذاشته است، انجام شده است.

در مطالعات جدید، نقش تکتونیک صفحه ای، فرآیندی که توسط آن پوسته خارجی سیاره ما حرکت می کند و سطح آنرا تغییر می دهد، در چرخش و تبادل عناصر بین جو، سطح زمین و گوشته عمیق بررسی کرد.
با مطالعه ماگماها از قبل و پس از GOE، این تیم تغییری از ماگماهایی که اکسید شده را یافت. این مساله نتیجه فرورانش عمیق رسوبات اکسید شده از کوه ها بود که در ضمن هوازدگی و فرسایش به رسوباتی تبدیل شدند که سپس بوسیله فرآیندهای فرورانش به گوشته بازیافت شدند؛ که نشان میدهد چگونه بازیافت رسوب دسترسی جوی به گوشته را فراهم می آورد.
این کشف از اهمیت بالایی برخوردار است این کشف حاکی از آنست که اکسیژن ممکنست با کمک به افزایش اکسیداسیون ماگمای کالک آلکالن و تغییر ترکیب پوسته قاره ای، منجر به تشکیل ذخایر سنگ معدنی روی زمین، بافت زمین را تغییر داده باشد.
دکتر هوگو موریرا نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مون پلیه در اطلاعیه ای اظهار داشت: «با این یافته ها، درک ما از «نفَس باستانی زمین» جهش قابل توجهی رو به جلو داشته است. این مطالعه نه فقط بینش های مهمی در مورد تکامل زمین شناسی ارائه می کند، بلکه چگونگی ارتباط عمیق زمین و بافت درونی آنرا با تغییرات جوی روشن می کند و به ما درک بهتری از رابطه بین مخازن خارجی و داخلی زمین می دهد.»
این نویسنده علاوه بر این تاکید کرد: «این یافته ها سؤالات جالبی را در مورد نقش اکسیژن در شکل دهی به تاریخ زمین و ایجاد شرایط مساعد جهت زندگی آنگونه که ما می شناسیم، مهیا می کند.» یکی از یافته های کلیدی این مطالعه حول نقش صفحات تکتونیک می چرخد که فرآیندی است که بوسیله آن پوسته بیرونی زمین تغییر می کند و سطح آن تغییر شکل می دهد.

در صورتیکه چیزهای زیادی در مورد اثرات تغییرات جوی آموخته شده است، درک چگونگی تأثیر این تغییرات بر گوشته زمین نسبتا ناشناخته باقی مانده است. هدف این پژوهش، پر کردن این شکاف با بررسی رابطه پیچیده بین اعماق زمین و جو درحال تکامل آن بود. این تحقیق شامل تحلیل و بررسی ماگماهای باستانی بود که قبل و پس از رویداد اکسیداسیون بزرگ متبلور شده بودند.
منبع: scitechdaily
227323

1402/06/15
21:28:22
5.0 / 5
295
تگهای خبر: پوست , زندگی
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)