مطالعات نشان می دهد؛ رژیم غذایی مبتنی بر ارزن ریسک دیابت را می کاهد به گزارش مستر لمون بر مبنای تحقیقات ۱۱ کشور، افراد دیابتی که در رژیم غذایی شان ارزن مصرف می کردند، میزان قند خون شان بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از زی نیوز، نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که مصرف ارزن خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را می کاهد و به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می نماید. این مطالعه پتانسیل طراحی وعده های غذایی مناسب حاوی ارزن را برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت و همینطور افراد غیردیابتی بعنوان یک روش پیشگیرانه نشان داده است. نتایج نشان داد میزان HbA۱c (قند خون متصل به هموگلوبین) به صورت متوسط برای افراد پیش دیابتی ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد و از حالت پیش دیابت به حالت عادی رسید. این یافته ها تأیید می کند که خوردن ارزن می تواند منجر به واکنش گلوکزی بهتر شود. در این مطالعه، محققان ۸۰ پژوهش مطالعاتی را مورد بررسی قرار دادند. دکتر «اس آنیتا»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «هیچ کس نمی دانست که مطالعات علمی زیادی در مورد تأثیر ارزن بر دیابت انجام شده است. این بررسی سیستماتیک مطالعات انتشار یافته در مجلات علمی ثابت کرد که ارزن سطح قند خون را کنترل می کند و خطر مبتلا شدن به دیابت را می کاهد.» به گفته محققان، دیابت در همه مناطق جهان در حال افزایش می باشد. هند، چین و ایالات متحده بیشترین تعداد مبتلایان به دیابت را دارند. آفریقا دارای بیشترین افزایش پیشبینی شده با ۱۴۳ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۴۵، خاورمیانه و شمال آفریقا ۹۶ درصد و آسیای جنوب شرقی ۷۴ درصد است. محققان از تنوع مواد غذایی اصلی حاوی ارزن برای کنترل دیابت، بخصوص در آسیا و آفریقا، تاکید می کنند. 1400/05/18 10:10:15 5.0 / 5 1813 تگهای مطلب: دیابت , رژیم غذایی , غذا , مواد غذایی مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر گنجینه ای طبیعی برای داشتن استخوان های قوی تر گروهی از بیماران دیابتی که باید دائما سطح گلوکز خویش را کنترل کنند نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید