سفارش های تغذیه ای برای بهبودیافتگان كووید 19

سفارش های تغذیه ای برای بهبودیافتگان كووید 19 مستر لمون: پزشكان اعتقاد دارند كه در شرایط فعلی و با افزایش موارد مبتلاشدن به بیماری كووید-19، مراقبت های بعد از بهبودی از این بیماری بسیار مهمست و نمی توان اهمیت انتخاب رژیم غذاییِ مناسب بعد از بهبودی از هر عفونتی را نادیده گرفت.


به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، مصرف مکمل هایی چون روی (زینک)، منیزیم و انواع ویتامین ها از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ رو به افزایش است. خیلی از افراد بمنظور تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با این بیماری از قرص های حاوی این مواد مغذی مصرف می کنند.
همین طور بیماران مبتلا به کووید-۱۹ برای بهبودی سریع تر نیز از مکمل های حاوی این مواد مغذی استفاده می نمایند.
بگفته پزشکان با افزایش موارد مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ مراقب تهای بعد از بهبودی از اهمیت بسزایی برخوردارست و نمیتوان نقش رژیم غذایی بعد از بهبودی از هر عفونتی را نادیده گرفت.
در حالی که مصرف قرص های مکمل گزینه ساده تری برای تقویت بدن است اما جایگزینی آنها با گزینه های غذایی ساده و سالم در طولانی مدت سالم تر و در عین حال بدون عوارض احتمالی خواهد بود.
در چنین شرایطی پزشکان تاکید دارند که با انتخاب گزینه های ساده غذایی و طبیعی می توان مواد مغذی اساسی را در رژیم غذایی روزانه گنجاند.
اما چه مواد غذایی را باید به رژیم غذایی اضافه کرد تا بتوان از عفونت ها در امان ماند؟
پزشکان مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین های A، D، E و مواد معدنی همچون روی و منیزیم را بمنظور بهبود سریعتر بیماری و تقویت سیستم ایمنی سفارش می کنند.
در حالی که مصرف قرص های مکمل گزینه ساده تری برای تقویت بدن است اما جایگزینی آنها با گزینه های غذایی ساده و سالم در طولانی مدت سالم تر و بدون عوارض احتمالی خواهد بود
به گزارش مستر لمون به نقل از timesnownews، همین طور همچون مواد غذایی که حاوی مواد مغذی مفید برای بدن است و سیستم ایمنی را تقویت می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه ای، گل کلم، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین و مارچوبه همچون خوراکی های حاوی ویتامین C است.
- همین طور هویج، کدو تنبل، پرتقال، سیب زمینی شیرین، انبه، گرمک، سبزیجات دارای برگ تیره و برخی انواع ماهی مانند سالمون همچون خوراکی های حاوی ویتامین A به حساب می آیند.
- در مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها همچون خشکبار و دانه های روغنی از قبیل تخمه آفتابگردان ویتامین E موجود است.
- لوبیا، غلات، دانه ها، مغزها، محصولات لبنی، تخم مرغ و شکلات تلخ نیز همچون مواد غذایی حاوی روی (زینک) هستند.
- کلم بروکلی، آووکادو، موز، انجیر خشک، کیوی، طالبی و گریپ فروت حاوی میزان قابل توجهی از منیزیم است.




منبع:

1399/07/09
09:15:12
5.0 / 5
979
تگهای خبر: بیماری , پزشك , تخم مرغ , تغذیه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است