رژیم خاص برای پیش گیری از دیابت به گزارش مستر لمون، یک مطالعه جدید نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را در اشخاصی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، به صورت قابل توجهی کم کند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که اگر افراد رژیم غذایی مدیترانه ای را رعایت نمایند، کالری دریافتی خویش را کاهش دهند و به صورت منظم ورزش کنند، ۳۱ درصد کمتر به دیابت مبتلا می شوند. دکتر «فرانک هو»، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، در یک بیانیه خبری اظهار داشت: «مطالعه ما با بالاترین سطح شواهد نشان میدهد که تغییرات متوسط و پایدار در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند از میلیونها مورد ابتلاء به این بیماری در سرتاسر جهان پیشگیری کند.» در یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه ای، افراد مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم مانند روغن زیتون مصرف می کنند. آنها مصرف مقدار لبنیات و پروتئین های بدون چربی مانند ماهی و مرغ را متعادل می کنند و گوشت قرمز را کم می خورند یا اصلاً مصرف نمی کنند. برای این مطالعه، محققان داده های بیشتر از ۴۷۰۰ نفر ۵۵ تا ۷۵ ساله را که در یک مطالعه بزرگ تغذیه و سبک زندگی در اروپا شرکت کرده بودند، تحلیل و بررسی کردند. همه شرکت کنندگان دارای اضافه وزن یا چاق بودند، اما به دیابت نوع ۲ مبتلا نشده بودند. از نیمی از آنها خواسته شد که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کنند، روزانه حدود ۶۰۰ کالری از میزان کالری دریافتی خود بکاهند و کارهای بدنی متوسطی مانند پیاده روی، تمرینات قدرتی و تمرینات تعادلی انجام دهند. به نیمی دیگر در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای سفارش هایی عرضه شد، اما از آنها خواسته نشد که کالری دریافتی خویش را کاهش دهند. نتایج نشان داد که خطر ابتلاء به دیابت در اشخاصی که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کردند، کمتر بود و این تاثیر در مردان بیشتر از زنان بود. افراد گروه رژیم غذایی مدیترانه ای همینطور بعد از حدود شش سال پیگیری، بطور میانگین حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کردند و دور کمرشان تقریبا ۳.۵ سانتیمتر کم شد. «میگوئل مارتینز-گونزالس»، استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد، در یک بیانیه خبری اظهار داشت: «از نظر عملی، کنترل کالری و افزودن فعالیت بدنی به رژیم غذایی مدیترانه ای از ابتلای حدود ۳ نفر به دیابت جلوگیری کرد - که این یک مزیت واضح و قابل اندازه گیری برای سلامت عمومی است.» حرف آخر اینکه برای این مطالعه، محققان داده های بیش از ۴۷۰۰ نفر ۵۵ تا ۷۵ ساله را که در یک مطالعه بزرگ تغذیه و سبک زندگی در اروپا شرکت کرده بودند، تجزیه وتحلیل کردند. از نیمی از آنها خواسته شد که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کنند، روزانه حدود ۶۰۰ کالری از میزان کالری دریافتی خود بکاهند و کارهای بدنی متوسطی مانند پیاده روی، تمرینات قدرتی و تمرینات تعادلی انجام دهند. منبع: mrlemon.ir 1404/06/18 09:33:50 5.0 / 5 366 تگهای مطلب: بیماری , تغذیه , چربی , دیابت مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر فریب داروهای چاقی را نخورید نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید