ویتامین D ممکنست در مقابل کووید19 محافظت بوجود آورد مستر لمون: یک مطالعه جدید می گوید سطح پایین ویتامین D ممکنست احتمال ابتلای شدید فرد به کووید19 را افزایش دهد. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، پژوهشگران گزارش می دهند افرادی که کمبود ویتامین D دارند، ۳۶ درصد بیشتر احتمال دارد که به سبب عفونت کووید نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند. «کری بکمن»، محقق ارشد دانشگاه استرالیای جنوبی، در یک بیانیه خبری اظهار داشت: «ویتامین D نقش کلیدی در تنظیم سیستم ایمنی بدن دارد، بدین سبب محتمل است که سطح پایین آن بر نحوه واکنش بدن به عفونت هایی مانند کووید۱۹ تأثیر بگذارد.» با این حال، این مطالعه هیچ افزایش ریسک مبتلاشدن به عفونت کووید را در میان افرادی که سطح ویتامین D پایینی دارند، نشان نداد. بکمن اظهار داشت: «مطالعه ما نشان داد افرادی که کمبود یا نارسایی ویتامین D دارند، بیش از افرادی که سطح ویتامین D سالمی دارند، به سبب کووید۱۹ در بیمارستان بستری می شوند، اما احتمال ابتلای آنها به ویروس در وهله اول بیشتر نیست.» برای این مطالعه، پژوهشگران داده های بیش از۱۵۰ هزار شرکت کننده در یک مطالعه ی طولانی مدت سلامت در بریتانیا را تحلیل و بررسی کردند. این تیم خطری را که کووید در میان افرادی که یا بطورکامل کمبود ویتامین D دارند یا سطح ویتامین آنها ناکافی است، بررسی کرد و آنرا با خطری که در میان همتایان آنها که سطح ویتامین D طبیعی دارند، مشاهده شد، مقایسه کرد. نتایج نشان میدهد که سطح ویتامین D می تواند به نتایج بهتر کووید کمک نماید، حدودا همانطور که دوزهای یادآور واکسن نقش دارند. بکمن اظهار داشت: «کووید۱۹ ممکنست تهدیدی که قبلاً بود نباشد، اما هنوز هم بر سلامت و آرامش مردم تأثیر می گذارد. درک این که چه کسی بیشتر در معرض خطر است به این افراد کمک می نماید تا اقدامات احتیاطی بیشتری، همچون نظارت بر سطح ویتامین D خود، انجام دهند.» او اشاره کرد: «ممکن است افرادی که از ابتدا سلامت ضعیفی دارند، سطح ویتامین D پایینی نیز داشته باشند.» بکمن اضافه کرد: «بنابراین، در این مرحله، ما نمی دانیم که آیا مکمل های ویتامین D به خودی خود می توانند شدت کووید۱۹را کاهش دهند یا خیر. مطمئناً این حوزه ای است که ارزش بررسی دارد به ویژه که ما بازهم با این ویروس زندگی می نماییم.» منبع: mrlemon.ir 1404/05/16 16:33:01 5.0 / 5 282 تگهای مطلب: زندگی , سلامت , مكمل , ویتامین مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود گنجینه ای طبیعی برای داشتن استخوان های قوی تر 38 شهید به دنبال حملات تیرماه آمریکا به ایران نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند تولید بافت دریچه قلب انسان از سلول های بنیادی نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه جدیدترین ها تولید بافت دریچه قلب انسان از سلول های بنیادی نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید