یافته محققان ایرلندی؛ نوشیدن آب احتمال سکته مغزی را کاهش می دهد مستر لمون: به گزارش مستر لمون، آیا می خواهید از سکته مغزی دور بمانید؟ آب بنوشید، نوشابه های گازدار مصرف نکنید و از مصرف نوشیدنی های میوه ای خودداری کنید. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «اندرو اسمیت»، محقق ارشد این پژوهش و استاد اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه گالوی ایرلند، اظهار داشت: «در حالی که فشار خون بالا مهم ترین عامل خطر است، خطر سکته مغزی می تواند از راه انتخاب سبک زندگی سالم در رژیم غذایی و فعالیت بدنی کاهش پیدا کند.» وی در بیانیه خبری دانشگاه اضافه کرد: «به عنوان یک پزشک و بعنوان فردی که در مورد خطر سکته مغزی پژوهش کرده است، ما مردم را تشویق می نماییم که از مصرف نوشیدنی های گازدار و میوه ای اجتناب کنند یا مصرف آنها را به حداقل برسانند و به جای آن به نوشیدن آب روی آورند.» این سفارش نتیجه یک مطالعه جهانی در مورد عوامل خطر سکته مغزی است. تقریبا ۲۷۰۰۰ نفر در ۲۷ کشور جهان را شامل می شود که بیشتر از ۱۳۰۰۰ نفر نخستین سکته مغزی خویش را تجربه کردند. سکته مغزی یک وضعیت جدی است که در آن خون رسانی به بخشی از مغز قطع می شود که یا به علت لخته شدن خون است یا خونریزی مغز. تحقیقات جدید نوشیدنی های گازدار- همچون نوشیدنی های حاوی قند یا شیرین کننده های مصنوعی- را با ۲۲ درصد بیشتر خطر سکته مغزی مرتبط دانست. محققان خاطرنشان کردند که خیلی از محصولاتی که بعنوان آبمیوه به بازار عرضه می شوند از کنسانتره ساخته شده و حاوی مواد نگهدارنده و قندهای افزودنی است که امکان دارد خطر سکته مغزی را افزایش دهد. آبمیوه ها احتمال سکته مغزی را تا ۳۷ درصد می افزایند. این خطر با مصرف دو وعده یا بیشتر از این نوشیدنی ها در روز سه برابر می شود و زنان بیشترین خطر سکته مغزی خونریزی دهنده در رابطه با مصرف آبمیوه را داشتند. اسمیت می گوید: «این مبحث در مورد همه آبمیوه ها صدق نمی نماید. آبمیوه های تازه به احتمال زیاد فوایدی را به همراه دارند، اما آبمیوه های بازاری ساخته شده از کنسانتره، با مقدار زیادی قند اضافه شده و مواد نگهدارنده، امکان دارد مضر باشند.» وی در ادامه اضافه کرد: «تحقیقات ما نشان داده است که احتمال سکته مغزی با مصرف بیشتر نوشابه های گازدار افزایش خواهد یافت.» نتایج نشان داد که مصرف کم قهوه خوب است، اما خطر سکته مغزی بعد از چهارمین فنجان ۳۷ درصد افزایش پیدا کرد. خبر برای چای خورها بهتر بود. نوشیدن سه تا چهار فنجان چای سیاه در روز خطر سکته مغزی را ۲۹ درصد می کاهد، در حالیکه همین مقدار چای سبز با ۲۷ درصد کاهش خطر مرتبط می باشد. در نهایت، وقتی صحبت از رفع تشنگی می شود، این حقیقت را در نظر داشته باشید: به نظر می آید نوشیدن بیشتر از هفت فنجان آب در روز احتمال سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون را می کاهد. 1403/07/15 11:54:14 5.0 / 5 627 تگهای مطلب: پزشك , رژیم غذایی , زندگی , غذا مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۲ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید