یافته محققان چینی؛ ارتباط تغییر زمان وعده غذایی با افسردگی کارکنان شیفتی مستر لمون: یک مطالعه جدید روی پرسنل خطوط هوایی نشان میدهد که مردم باید وعده های غذایی خودرا در فواصل زمانی منظم میل کنند، در غیر این صورت ممکنست گرفتار اضطراب یا افسردگی شوند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بگفته پژوهشگران، بنظر می رسد به تعویق انداختن وعده صبحانه یا شام خطر ابتلاء به اختلال خلقی را در افراد می افزاید. این مطالعه همین طور نشان داد که محدود کردن وعده های غذایی به یک مدت زمانی ۱۲ ساعته در هر روز به حفظ خلق و خوی یکنواخت کمک می نماید. تیم تحقیق به سرپرستی «می ژیانگ»، استادیار دانشگاه شانگهای جیو تونگ در چین، اظهار داشت: «یک دوره غذا خوردن کمتر از ۱۲ ساعت ممکنست با کاهش شدت اضطراب یا افسردگی ارتباط داشته باشد.» برای این مطالعه، پژوهشگران داده های بیش از ۲۲۶۰۰ خدمه خطوط هوایی را که در یک نظرسنجی بهداشتی مداوم از کارکنان خطوط هوایی بزرگ چین شرکت داشتند، تحلیل و بررسی کردند. تیم تحقیق بررسی کرد که شرکت کنندگان چه زمانی صبحانه و شام خوردند و چه مدت بین وعده های غذایی فاصله داشت. آنها سپس این داده ها را با امتیازات اعضای خدمه در مورد ابزارهای غربالگری اضطراب و افسردگی مقایسه کردند. آنها دریافتند افرادی که یک شیفت روز کار می کنند و شام خودرا از ساعت ۸ پس از ظهر به تأخیر انداخته اند، در مقایسه با زمانی که پیش از ساعت ۸ عصر غذا می خوردند، دو برابر خطر افسردگی و ۷۸ درصد بیشتر در معرض خطر اضطراب بودند. به طور مشابه، نتایج نشان میدهد که به تعویق انداختن صبحانه تا پس از ساعت ۹ بامداد خطر ابتلاء به افسردگی را ۷۳ درصد و اضطراب را تا ۷۹ درصد می افزاید. محققان دریافتند در افرادی هم که در شیفت شب یا در یک روز تعطیل کار می کنند، خطر اضطراب یا افسردگی در رابطه با تأخیر در وعده های غذایی بیشتر می شود. محققان نوشتند: «ما دریافتیم که روال رژیم غذایی افراد در این حرفه بر طبق زمان عملیات پرواز (اوایل بامداد یا اواخر شب) متفاوت می باشد. این ریتم های غذا خوردن نامنظم با احتمال بالاتری از اضطراب و افسردگی مرتبط بود.» با این حال، افرادی که تمام وعده های غذایی خودرا در یک محدوده زمانی ۱۲ ساعته هر روز می خورند، در مقایسه با افرادی که زودتر و دیرتر در روز غذا می خورند، ۱۶ درصد کمتر در معرض خطر اضطراب و ۱۹ درصد کمتر احتمال افسردگی دارند. تیم تحقیق حدس زدند که تغییر در زمان غذا ممکنست بر چرخه خواب / بیداری بدن که به عنوان ریتم شبانه روزی نیز شناخته می شود، تأثیر بگذارد و موجب تغییر در متابولیسم شود که در نهایت می تواند بر خلق و خو تأثیر بگذارد. آنها همین طور خاطرنشان کردند که اثرات ناشی از تأخیر در وعده های غذایی در خدمه هوایی می تواند در افراد معمولی بدتر باشد. منبع: مستر لمون 1403/05/06 09:32:33 5.0 / 5 643 تگهای مطلب: رژیم غذایی , غذا , وعده غذایی مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود گنجینه ای طبیعی برای داشتن استخوان های قوی تر مصرف میوه و سبزی راهکار تأمین آب بدن در گرمای هوا ابلاغ دستورالعمل بهداشتی توزیع نذورات در محرم نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید