داده های پژوهشی نشان می دهد؛ غذاهای فوق فرآوری شده می توانند عمر را کوتاه کنند مستر لمون: مطالعه جدید نشان میدهد افرادی که مقادیر زیادی از غذاهای فوق فرآوری شده می خورند نسبت به افرادی که عمدتا از غذاهای تولید شده صنعتی اجتناب می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، افرادی که بیشترین غذاهای فوق فرآوری شده را مصرف می کنند- بطور متوسط هفت وعده در روز- در مجموع ۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و ۹ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از عللی غیر از سرطان یا بیماری قلبی قرار داشتند. «مینگیانگ سونگ»، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد، می گوید: «این خطرات بالاتر مرگ بطور عمده ناشی از محصولات آماده بر پایه گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، شکر و نوشیدنی های مصنوعی شیرین شده، دسرهای لبنی، و غذاهای صبحانه فوق فرآوری شده بود.» غذاهای فوق فرآوری شده بیش از مواد استخراج شده از غذاهای کامل مانند چربی های اشباع، نشاسته و قندهای افزودنی تولید می شوند. آنها همین طور حاوی طیف گسترده ای از افزودنی ها هستند تا آنها را خوشمزه تر، جذاب تر و پایدارتر کند، همچون رنگ ها، امولسیفایرها، طعم دهنده ها و تثبیت کننده ها. به گفته پژوهشگران، این نمونه ها شامل محصولات پخته شده بسته بندی شده، غلات شیرین، محصولات آماده برای خوردن یا گرم کردن، و غذاهای سرد می شوند. به گفته پژوهشگران، شواهد درحال افزایش این غذاها را با خطرات چاقی، بیماری قلبی، دیابت و سرطان روده مرتبط می دانند. با این وجود، تعداد کمی از مطالعات طولانی مدت ارتباط این محصولات را با خطر کلی مرگ یک فرد بررسی نموده اند. برای این مطالعه، پژوهشگران سلامت بلندمدت نزدیک به ۷۵۰۰۰ پرستار زن و نزدیک به ۴۰۰۰۰ متخصص بهداشت مرد را پیگیری کردند. هر دو گروه در مطالعات بهداشتی جداگانه ای شرکت کردند که از اواسط دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ انجام شد. هر دو سال، شرکت کنندگان اطلاعاتی در مورد سلامتی و عادات سبک زندگی خود ارائه می دادند و هر چهار سال یک دفعه یک پرسشنامه غذایی دقیق را تکمیل می کردند. در طول یک دوره پیگیری متوسط ۳۴ ساله، پژوهشگران بیش از ۴۸۰۰۰ مرگ را شناسایی نمودند. اگرچه افزایش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده با افزایش ریسک مرگ مرتبط بود، اما پژوهشگران خاطرنشان کردند که این ارتباط بعد از در نظر گرفتن کیفیت کلی رژیم غذایی افراد، کمتر آشکار شد. این مطالعه نشان داد که کیفیت رژیم غذایی نسبت به مصرف غذاهای فوق فرآوری شده تأثیر بیشتری بر خطر مرگ زودرس دارد. به گفته پژوهشگران، این می تواند به این معنا باشد که خوردن مقدار زیادی غذاهای سالم ممکنست اثرات مضر غذای فوق فرآوری شده را خنثی کند. این تیم در آخر اظهار داشت: «یافته ها از محدود کردن مصرف انواع خاصی از غذاهای فوق فرآوری شده برای سلامتی طولانی مدت پشتیبانی می کند و مطالعات آینده برای بهبود طبقه بندی غذاهای فوق فرآوری شده و تأیید یافته های ما در سایر جمعیت ها لازم است.» منبع: مستر لمون 1403/02/27 17:01:12 5.0 / 5 671 تگهای مطلب: بیماری , تخصص , تولید , چاقی مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند غنی ترین غذا های سرشار از آهن فریب داروهای چاقی را نخورید نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید