محققان چینی می گویند؛

سبک زندگی سالم با اثرات ژن های کوتاه کننده عمر مقابله می کند

سبک زندگی سالم با اثرات ژن های کوتاه کننده عمر مقابله می کند مستر لمون: پزشکان استدلال می کنند که ژنتیک در مورد سلامتی یک فرد سرنوشت ساز نیست و نتایج یک پژوهش از این فرضیه حمایت می کند.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران دریافتند سبک زندگی سالم می تواند اثرات ژن های کوتاه کننده عمر را تا بیش از ۶۰ درصد خنثی کند.
نتایج نشان میدهد افرادی که در معرض خطر ژنتیکی بالای کاهش طول عمر هستند، اگر تا سن ۴۰ سالگی سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند، می توانند امید به زندگی خودرا تا ۵.۵ سال بالا برند.
از سوی دیگر، یک سبک زندگی ناسالم با ۷۸ درصد افزایش ریسک مرگ زودهنگام، صرف نظر از استعداد ژنتیکی فرد، هم راه است.
دکتر «ژو لی»، محقق ارشد و عضو دانشگاه ژجیانگ چین، می گوید: «این مطالعه نقش محوری سبک زندگی سالم در کاهش تأثیر عوامل ژنتیکی بر کاهش طول عمر را برجسته می کند.»
محققان گفتند: «سیاست های بهداشت عمومی برای بهبود سبک زندگی سالم به عنوان مکمل های قوی برای مراقبت های بهداشتی عمل می کند و تأثیر عوامل ژنتیکی بر طول عمر انسان را می کاهد.»
برای این مطالعه، پژوهشگران داده های جمع آوری شده از نزدیک به ۳۵۴۰۰۰ نفر شرکت کننده در مطالعه ژنتیک و سلامت بریتانیا را تحلیل و بررسی کردند. بیش از ۲۴۰۰۰ نفر در ضمن یک دوره پیگیری نزدیک به ۱۳ سال جان خودرا از دست دادند.
به هر فرد برمبنای خطرات سلامت ژنتیکی اش امتیاز داده شد و همین طور امتیازی در ارتباط با سلامت سبک زندگی خود دریافت کرد.
به گفته پژوهشگران، سبک زندگی سالم شامل سیگار نکشیدن، عدم نوشیدن مشروبات الکلی، فعالیت بدنی منظم، فرم بدنی سالم، خواب کافی و رژیم غذایی سالم می باشد.
افرادی که سبک زندگی ناسالم داشتند، ۷۸ درصد بیش از افرادی که سبک زندگی سالمی داشتند، بدون توجه به ژنتیکشان، در معرض مرگ زودرس بودند.
به طور کلی، نتایج نشان میدهد افرادی که ژنتیک بد و سبک زندگی ناسالم را با هم داشتند، دو برابر بیش از افرادی که دارای ژن های خوب هستند که سالم زندگی می کردند، در معرض خطر مرگ قرار داشتند.
به گفته پژوهشگران، چهار عامل بطور خاص به زندگی سالم کمک می کنند که در طول عمر تفاوت ایجاد می کنند: سیگار نکشیدن، ورزش منظم، خواب خوب و رژیم غذایی سالم.


منبع:

1403/02/23
09:07:13
5.0 / 5
309
تگهای خبر: پزشك , رژیم غذایی , زندگی , سلامت
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است