محققان بریتانیایی پی بردند؛

تاثیر داروی دیابت بر بیماری پاركینسون

تاثیر داروی دیابت بر بیماری پاركینسون به گزارش مستر لمون محققان دریافته اند كه داروی اگزناتید (Byetta) می تواند در درمان بیماری پاركینسون موثر می باشد.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، تام فولتینی، سرپرست تیم تحقیق از كالج دانشگاه لندن، در این باره می گوید: «این یافته بسیار امیدبخش است چراكه فقط منجر به كاهش علائم بیماری نمی شود بلكه به درمان خود بیماری نیز كمك می كند.»
وی در ادامه می افزاید: «در درمان های فعلی بیماری پاركینسون، عمدتا علائم بیماری برای چند سال تسكین می یابند و بیماری به تدریج تشدید می شود.»
به گفته محققان، پاركینسون دومین بیماری شایع عصبی در جهان است. این بیماری باعث سفتی عضلانی، حركات آهسته، لرزش، اختلالات خواب و خستگی مزمن می شود.
در این مطالعه ۶۰ فرد مبتلا به پاركینسون به مدت ۴۸ هفته به طور هفتگی تزریق اگزناتید یا دارونما غیرفعال همراه با داروهای متداول دریافت كردند.
در پایان این دوره، افرادی كه داروی دیابت دریافت كرده بودند در مقایسه با افراد دریافت كننده دارونما، چهار نمره بالاتر در معیار ۱۳۲ نمره ای چابكی، حرف زدن و لرزش دریافت كردند. به گفته محققان این اختلاف بسیار قابل توجه است.
به گفته محققان، استفاده از درمان تاییدشده یك بیماری برای درمان یك بیماری دیگر می تواند راهكار جدیدی برای تسریع روند درمان پاركینسون باشد.
 

1396/05/15
20:06:32
5.0 / 5
5800
تگهای خبر: بیماری , درمان
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است