كاهش سردرد میگرن با مصرف ماهی

كاهش سردرد میگرن با مصرف ماهی به گزارش مستر لمون خراسان رضوی اسیدهای چرب امگا ۳ به یک درمان اعجاب انگیز برای انواع بیماری ها تبدیل گشته است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که دریافت این ماده مغذی از غذاهایی مانند ماهی یا مکمل های غذایی امکان دارد به مقابله با مواردی ازجمله التهاب، آسم و بیماری های قلبی کمک نماید. حالا دانشمندان می گویند: پایبندی به رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ امکان دارد باعث تسکین چشم گیر درد افرادی شود که با میگرن روبرو هستند.


به نقل از نیوز، نتایج مطالعه جدید نشان داده است که رژیم غذایی غنی از امگا ۳ شدت و تعداد سردردهای دردناکی را که بیماران مبتلا به میگرن هر ماه متحمل می شوند را می کاهد.
محققان خاطرنشان کردند: همراه با افزایش مصرف امگا ۳ با کاهش میزان اسیدهای چرب امگا ۶ روبرو خواهیم بود که در تسکین میگرن نقش اساسی دارد.
اسیدهای چرب امگا ۶ چیست؟
محققان توضیح دادند: اغلب رژیم های غذایی مدرن و صنعتی حاوی امگا ۳ بسیار کمی هستند اما مقادیر زیادی امگا ۶ دارند. هر دوی این اسیدهای چرب پیش ماده اکسی لیپین ها هستند، مولکول هایی که درد و التهاب را در بدن تنظیم می کنند. بااین حال، این همان جایی است که شباهت ها تمام می شود.
دانشمندان دریافتند: اکسی لیپین های حاصل از اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش درد کمک می کنند. در همین حال، اکسی لیپین های اسیدهای چرب امگا ۶، درد را بدتر می کنند و در واقع میگرن را تحریک می کنند. با عنایت به این نکته، تعدادی از پژوهشگران مریلند و کارولینای شمالی تصمیم گرفتند، افزایش مصرف امگا ۳ را که با کاهش سطح اسید هیدروکسی دوکوزاهگزانوئیک-۱۷ (۱۷-HDHA) همراه می باشد را مورد بررسی قرار دادند.
محققان می گویند: نتایج این تحقیق شاید کلید درمان سردرد بدون احتیاج به داروهای گران قیمت باشد.


تغییر رژیم غذایی یا مصرف آسپرین؟
محققان اظهار کردند: ۱۸۲ بیمار با سابقه میگرن ماهانه پنج تا ۲۰ روز مورد ارزیابی قرار گرفتند. اغلب شرکت کنندگان زن (۸۸ درصد) با میانگین سنی ۳۸ سال بودند.
این گروه به صورت تصادفی هر داوطلب را به مدت ۱۶ هفته با یکی از سه برنامه رژیم غذایی بررسی کرد. در این تحقیق، یک گروه با رژیم غذایی کنترل شده با مقادیر معمول اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ که در غذاهای معمولی یافت می شود، بررسی گردید. دو رژیم دیگر میزان امگا ۳ هر فرد را افزایش می داد، با این وجود، یک رژیم غذایی سطح طبیعی اسیدهای چرب امگا ۶ را حفظ کرد و رژیم دیگر آنها را کم کرد.
هر رژیم غذایی میگرن ماهانه را با استفاده از آزمون تأثیر سردرد (HIT-۶) پیگیری کرد. این آزمون میزان تأثیر سردرد بر کیفیت زندگی فرد را اندازه گیری می کند.
نتایج تحقیق نشان می دهد، رژیم های غذایی در هر دو گروه غنی از امگا ۳ در تعداد میگرن در هر ماه، پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشتند.
محققان گزارش کردند که شرکت کنندگان در رژیم غذایی مملو از امگا ۳ هر روز ۱.۳ ساعت کمتر سردرد و هر ماه دو سردرد کمتر داشتند.
رژیم های غذایی با برنامه امگا ۳ بالا، امگا ۶ کم حتی موفقیت بیشتری داشتند. آنان میگرن خویش را با ۱.۷ ساعت سردرد در روز کاهش داده و هر ماه چهار سردرد کمتر داشتند.
محققان افزودند: نتایج نشان داده است که علاوه بر افزایش اسیدهای چرب امگا ۳ از بین بردن امگا ۶ یک مزیت اضافی است.
آیا مصرف بیشتر امگا۳ با بهبود کیفیت زندگی همراه است؟
نمرات HIT-۶ نشان داده است که شرکت کنندگان با مصرف بیشتر امگا ۳، یک تغییر چشم گیر در کیفیت زندگی خود تجربه نمی کنند. با این وجود، آنان گزارش کردند که با تغییر رژیم غذایی سردردهای کمتر و با شدت کمتری را تجربه کرده اند.
محققان اخطار می دهند، باآنکه این آزمایش با طراحی خوب بود اما نتایج امکان دارد برای همه یکسان نباشد چون اغلب شرکت کنندگان زنان جوان بودند.
محققان اعلام کردند: در حالیکه رژیم های غذایی به صورت قابل توجهی کیفیت زندگی را بهبود نمی بخشند، اما کاهش فراوان و شدیدی در فراوانی و شدت سردرد نسبت به رژیم کنترل ایجاد می کنند.
این مطالعه اثبات قابل قبول زیست شناختی عرضه می دهد که می تواند درد را از راه تغییرات رژیم غذایی هدفمند در انسان درمان کند.
یافته ها، مکانیسم های علّی را نشان می دهند که اسیدهای چرب n-۳ و n-۶ به تنظیم درد مرتبط هستند و راه را برای نگاههای جدید برای کنترل درد مزمن در انسان باز می کنند.
نتایج این تحقیق در BMJ انتشار یافته است.




منبع:

1400/04/12
21:49:53
5.0 / 5
349
تگهای خبر: برنامه , بیماری , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است