قائم مقام مدیریت بحران در سازمان اورژانس عنوان كرد؛

شناسایی ۵۱ مخاطره در تهران، ۹۰ درصد مخاطرات انسان ساز است

شناسایی ۵۱ مخاطره در تهران، ۹۰ درصد مخاطرات انسان ساز است مستر لمون: قائم مقام مدیریت بحران در سازمان اورژانس كشور اظهار داشت: در تهران ۵۱ مخاطره شناسایی كردیم كه بیش از ۹۰ درصد آنها انسان ساز است.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، دكتر حمیدرضا خانكه در همایش روز ملی ایمنی در برابر زلزله و كاهش اثرات و بلایای طبیعی اظهار داشت: عملكرد ما در شرایط بحرانی از زلزله رودبار تابحال بسیار بهتر شده است اما در زلزله كرمانشاه جهش فوق العاده ای در حوزه سلامت داشته ایم كه بزودی گزارش آن را عرضه خواهیم كرد.
خانكه اضافه كرد: زلزله بم با شدت ۶. ۶ ریشتر، ۲۶ هزار و ۲۷۱ كشته و بیش از ۳۰ هزار مجروح و صدهزار نفر بی خانمان برجای گذاشت. این آمار در سایت های مختلف، متفاوت می باشد و این امری طبیعی است و در تمام كشورهای دنیا، آمار مربوط به كشته ها و زلزله متفاوت می باشد.
وی تصریح كرد: سازمان اورژانس نخستین سازمانی است كه نقشه خطر دارد و خیلی از سازمان ها هنوز نتوانسته اند كه این نقشه را تهیه كنند و هم اكنون از الگوی ما استفاده می نمایند.
قائم مقام مدیریت بحران در سازمان اورژانس كشور ادامه داد: حوادث طبیعی در كشور رو به افزایش است. در تهران ۵۱ مخاطره شناسایی شده است كه بیش از ۹۰ درصد آنها انسان ساز است. مانند آتش سوزی یا ریزش زمین و البته مخاطرات وابسته به اقلیم هم افزایش یافته است.
خانكه اظهار داشت: هر ساله ۷۰۰ بلای طبیعی رخ می دهد. از تأثیرات حوادث و بلایا می توان به اختلال در فرآیند توسعه پایدار، رشد بی عدالتی اشاره نمود. در تهران ممكن است بزرگی حادثه نگران كننده نباشد و فقط خدمت رسانی است كه غیرممكن می گردد.
وی خاطرنشان كرد: به طور كلی كشورهای آسیایی صدمه پذیرند و ایران در تنوع مخاطرات طبیعی رتبه دار است.
قائم مقام مدیریت بحران در سازمان اورژانس كشور خاطرنشان كرد: در حوادث بعدی نگرانی ما كنترل جنبش های مردمی است كه خود آن عملكرد امدادرسانی را مختل می كند. اعتماد به اطلاع رسانی در كشور كاهش یافته است.
خانكه اظهار داشت: ما در زلزله كرمانشاه بیش از ۲۳ نقطه ضعف از عملكرد خود یافتیم كه در صدد رفع آن هستیم. در سه سال قبل ۹۵ درصد حوادث پیش آمده، محلی بوده كه به صورت ملی هدایت و رفع شده است.
وی در انتها تصریح كرد: ارزیابی سریع، امداد و نجات در حوزه سلامت، خدمات پیش بیمارستانی، خدمات بیمارستانی و خدمات روان بخشی همچون اقدامات حوزه سلامت در شرایط بحرانی است.

1396/10/05
19:49:42
5.0 / 5
5402
تگهای خبر: خدمات , سلامت
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است