حقه های رستورانی را بشناسید

حقه های رستورانی را بشناسید مستر لمون: اگر می خواهید از حقه های رستوران ها آگاه شوید این مطلب را از دست ندهید.


برای صاحبان رستوران ها هم برگشت دوباره شما به آن رستوران مهم است و هم سفارش هایی كه می دهید. به علاوه برای ترغیب مشتریان به سفارش های بیشتر و هزینه كردن پول بیشتر ترفندهایی را به كار می برند كه بدونیم شما را با چند نمونه از این ترفندها آشنا می كند.
 
استفاده از منویی كه برای هر سلیقه ای غذا دارد
آیا تا به حال دقت كرده اید كه غذاهای گیاهی در هر رستورانی یافت می شود؟ منوها طوری طراحی شده اند كه هیچ كس رستوران را گرسنه ترك نكند. به عنوان مثال در تمام منوها یك غذای روز، یك غذای مغذی برای كسانی كه می خواهند غذا بخورند و یك غذای سبك برای كسانی كه زیاد غذا نمی خورند و غیره…
 
موسیقی
طبیعتا در جایی كه موسیقی پخش می شود نسبت به جایی كه هیچ آهنگی پخش نمی شود غذای بیشتری می خورید. به عنوان مثال موسیقی های كلاسیك باعث می شود مشتریان ۱۰ در صد بیشتر هزینه كنند زیرا عزت نفس مشتری بالا می رود و احساس ثروتمند بودن می كند.
 
۱۰ درصد افزایش قیمت
برای بیشتر مشتری ها اگر ۱۰ درصد بیشتر از آن چیزی كه برنامه ریزی كرده بودند خرج كنند زیاد مهم نیست. بنابراین سس و دیگر افزودنی ها در فست فود ۱۰ درصد بیشتر از مبلغ خود غذا نیستند.
 
منوهای خلوت
غذاهای زیاد در یك منو مشتری را گیج می كند. به گفته مشاوران رستوران اگر منوها را بیش از حد شلوغ كنید باعث می شوید مشتری از آمدنش به رستوران شما احساس پشیمانی كند چون دائما در تردید است كه آیا انتخابش درست بوده یا نه. علاوه بر این مردم معتقدند یك رستوران نمی تواند تمام غذاها را خوب درست كند پس منو هر چه خلوت تر باشد بهتر است.
 
برخورد مثبت پیشخدمت ها
پیشخدمت ها می دانند كه مردم شروع یك مكالمه دوستانه را از جانب آن ها می پسندند حتی اگر جمله كوتاهی درباره آب و هوا باشد. با این ترفند ساده سفارش مشتری ها به ۳ برابر خواهد رسید.
 
راز رستوران ها
هدف این راز سربلندی و موفقیت رستوران است. به عنوان مثال یكی از كافه ها یك آشپز شیرینی دارد كه راز پخت دونات های لهستانی را می داند در حالی كه كافه های دیگر فقط دونات های ساده و معمولی درست می كنند. بدون شك هر كسی كه دونات های این كافه را امتحان كرده باشد به كافه های دیگر نمی روند.
 
یك پیشنهاد اضافه
شاید متوجه شده باشید زمانی كه یك فنجان قهوه سفارش می دهید پیشخدمت می پرسد: یك فنجان بزرگ؟ بلافاصله متوجه می شوید با چیزی موافقت كرده اید كه قصدش را نداشتید.
 
شهرت و اعتبار سرآشپز
یكی از مهم ترین عوامل موفقیت در رستوران ها شهرت سرآشپز است. هر غذایی كه غذای ویژه سرآشپز باشد بیشتر به چشم مشتری ها می آید. گاهی اوقات پیشخدمت ها با پوشیدن لباس سرآشپز نقش او را ایفا می كنند.
 
نقش رایحه در رستوران
عطر و بوها تاثیر قوی روی ذهن می گذارند. حتی اگر از قبل برنامه ریزی كرده باشیم بوها توانایی تغییر آن را دارند. عطر وانیل و دارچین فروش دسر را بالا می برد. بوی گوشت باعث می شود مشتری ها غذای بیشتری سفارش بدهند. اسطوخودوس به مشتری ها آرامش می دهد بنابراین عجله ای برای رفتن نمی كنند و غذاهای بیشتری سفارش می دهند.
 
جمع كردن ظرف های كثیف
پیشخدمت ها ظرف های خالی روی میز را زود به زود بر می دارند. مسلما نشستن پشت میزی كه پر از ظروف كثیف است زیاد رضایت بخش نیست. البته این كار دلیل دیگری هم دارد و آن هم این است كه مشتری فكر نكند زیاد غذا سفارش داده است. اگر ظرف های خالی روی میز ببینند سفارش اضافی نمی دهند.
1396/04/11
23:08:48
5.0 / 5
6171
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است