قائم مقام وزیر بهداشت؛

حفاظت مالی وزارت بهداشت از جیب مردم

حفاظت مالی وزارت بهداشت از جیب مردم به گزارش مستر لمون قائم مقام وزیر بهداشت، اظهار داشت: مهمترین اولویت ما حفاظت مالی از جیب مردم در پرداخت هزینه های درمان است.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، دكتر ایرج حریرچی در جلسه تخصصی مدیریت هزینه ها در حوزه درمان كشور، اظهارداشت: در ۴ سال قبل و در ماه های اخیر ۷۰ درصد تلاش ما برای پیگیری جذب منابع بوده است.
وی با عنوان این مطلب كه باید تلاش وسیعی برای حصول منابع انجام شود، اضافه كرد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم بهداشت و درمان كمتر از ۷ درصد بود و اكنون با اجرای این برنامه به ۸ درصد رسیده است، این در حالی ست كه در كشور تركیه این رقم ۶. ۱ درصد است.
حریرچی ادامه داد: از جانب دیگر سرانه بهداشت و درمان در كشور ما به ازای هر نفر حدود ۱۷۰۰ دلار است و نسبت به كشورهایی با درآمد مشابه نسبتا بالا است.
قائم مقام وزیر بهداشت، اضافه كرد: پیش از طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۴ درصد بود كه اكنون این عدد به ۳۸ درصد رسیده و هزینه های كمرشكن سلامت را هم با این برنامه به ۲. ۸ درصد رسانده ایم.
وی اظهار داشت: مدیریت هزینه های درمان با روش های ساده تا پیچیده ای قابل انجام است، اما مهمترین اولویت ما حفاظت مالی از جیب مردم در پرداخت هزینه های درمان است.
 

1396/09/04
00:00:56
5.0 / 5
4976
تگهای خبر: بهداشت و درمان , درمان , سلامت , وزارت بهداشت
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است