علل تولید تقاضای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات پزشكی مستر لمون: مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به دلایل تولید تقاضاهای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، دكتر حمید قاسمی با اشاره به اینكه تولید تقاضاهای القایی علاوه بر عرضه دهندگان خدمت در گیرندگان خدمت هم وجود دارد، اظهار داشت: منافع مالی در گیرندگان خدمت یكی از مهم ترین خواستگاه های تقاضاهای القایی است و ریشه در مسائل اخلاقی دارد. در تمام صنوف جامعه همچون پزشكی مخاطرات اخلاقی وجود دارد كه نظام پرداخت "فی فور سرویس" یكی از مواردی است كه در تولید تقاضاهای القایی از جانب پزشكان تاثیر دارد. ایشان در ادامه اظهار داشت: در گیرندگان خدمت همچون بیمه شدگان هم تقاضای القایی به علت فرانشیز مجانی و بیمه های تكمیلی وجود دارد. وقتی بیمه شده، سرانه بیمه و فرانشیز پرداخت نمی كند، تمایلش برای دریافت خدمات سلامت افزایش می یابد. در مطالعات مختلف ثابت شده است كه نبود فرانشیز مناسب و پرداخت حق سرانه بیمه سبب مراجعات مكرر و بی مورد بیمه شده به پزشك می گردد. قاسمی، سرانه مجانی را بعنوان یك پدیده اجتماعی دانست و اضافه كرد: به صورت عمومی مردم علاقه دارند كه از سرانه مجانی بهره مند شوند، مگر در جوامع پیشرفته كه به رشد اخلاقی و اجتماعی دست یافته اند. سرانه مجانی علتی برای مصرف بیش از اندازه خدمات است. یعنی بیمه شده تا زمانی كه بیمه تكمیلی اعتبار دارد، برای دریافت تمام خدمات به مراكز درمانی رجوع می كند. این مسائل سبب می گردد كه ما از گیرندگان خدمت هم تقاضای القایی داشته باشیم. مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با تاكید بر اینكه در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف اول باید انگیزه های تقاضاهای القایی را از خواستگاه های آنها مهار نماییم، یعنی روش پرداخت به عرضه دهندگان خدمت را تغییر داده و دوم نظام عرضه خدمات یعنی اجرای نظام پزشك خانواده و ارجاع را اجرا نماییم. وی ادامه داد: در سیستم نظام ارجاع مساله ای تحت عنوان تقاضاهای القایی از جانب عرضه دهندگان خدمت وجود ندارد و به صفر نزدیك می گردد. چون در این شرایط پزشك هیچ انگیزه مالی ندارد و در صورت رجوع بی مورد، بیمه شده با مقاومت پزشك روبرو می گردد. 1397/06/25 15:11:22 5.0 / 5 4879 تگهای مطلب: بیمه , پزشك , خدمات , درمان مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط سه اولویت نخست وزارت بهداشت چگونه افراد میانسال به زوال عقل مبتلا می شوند؟ جوانی جمعیت نیازمند عزم ملی و همکاری بین دستگاهی است سفر با حیوانات به اقامتگاه نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو ست قالب گیری دندان شرکت صنعتی سخت پوشش طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم کفش طبی ، کمربند طبی ، قوزبند طبی پربیننده ترین ها رفع کسری ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی، به منابع پایدار و همراهی دولت نیاز دارد Professional Document Crafting by Fake-Sample نظارت بر ایمنی غذا باید از مزرعه تا سفره ادامه یابد روش های آسان یادگیری زبان های خارجی به روش رضا زمانی پربحث ترین ها سه اولویت نخست وزارت بهداشت چگونه افراد میانسال به زوال عقل مبتلا می شوند؟ تخلف در فروش نخی سیگار جوانی جمعیت نیازمند عزم ملی و همکاری بین دستگاهی است جدیدترین ها سه اولویت نخست وزارت بهداشت چگونه افراد میانسال به زوال عقل مبتلا می شوند؟ تخلف در فروش نخی سیگار جوانی جمعیت نیازمند عزم ملی و همکاری بین دستگاهی است سفر با حیوانات به اقامتگاه طب نماها با جان مردم بازی می کنند توضیحات تکمیلی وزارت بهداشت در رابطه با آمار قربانیان آلودگی هوا در ایران منظور از انتصاب سیاسی چیست؟ جشن های جمعی، سپری در مقابل افسردگی اجتماعی علایم پنهان آلزایمر در جوانی کشف شد تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید