یافته جدید تحقیقاتی؛

پیشرفت بیماری ام اس با میكروب های روده

پیشرفت بیماری ام اس با میكروب های روده به گزارش مستر لمون یافته های جدید نشان می دهد میكروب های روده در بروز بیماری ام اس نقش دارند.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، محققان دانشگاه كالیفرنیا دریافته اند برخی میكروب های روده با بیماری ام اس مرتبط هستند و مشخص شده است كه این میكروب ها در تنظیم واكنش های ایمنی در مدل موش های آزمایشگاهی نقش دارند.
محققان امیدوارند این یافته ها به دانشمندان در فهم منشاء بیماری ام اس كمك كرده و احتمالا منجر به درمان های نظیر تغییرات رژیم غذایی یا داروها مبتنی بر محصولات جانبی میكروبی شود و بدین ترتیب دوره بیماری بهبود یابد.
بیماری ام اس یك اختلال عصبی خودایمنی است كه بر حدود ۲.۵ میلیون نفر در جهان تاثیر گذاشته و با ضعف پیشرونده بینایی، ناتوانی و لرزش و همچنین مشكلات مرتبط با هماهنگی و تعادل اعضای بدن همراه است. در نمونه های شدید، رعشه شدید در بدن اتفاق می افتد.
بیماری ام اس هنگامی ایجاد می شود كه سیستم ایمنی بدن به عایق موسوم به میلین، كه اطراف سلول های عصبی را دربرگرفته است، حمله می كند. محققان در طول دهه های گذشته مطالب بسیاری در مورد ام اس فراگرفته اند اما همچنان نمی دانند چرا سیستم ایمنی به میلین به عنوان اولین محل حمله می كند.
سرگیو بارانزینی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ژنتیك در بروز بیماری ام اس بسیار نقش دارد اما فاكتورهای زیست محیطی هم تاثیرگذار هستند. حتی در دوقلوهای همسان هم كه دارای توارث ژنتیكی یكسانی هستند، تنها در ۳۵ درصد مواقع احتمال تشخیص بیماری ام اس در هر دو وجود دارد.»
به گفته وی، بسیاری از عوامل زیست محیطی نظیر سابقه سیگار كشیدن، رژیم غذایی و قرارگیری در معرض فاكتورهای پرخطر محیطی به ابتلا به این بیماری مرتبط شده است.
وی در ادامه می افزاید: «در حال حاضر تعداد زیادی از مطالعات اثبات می كند كه میكروب های روده می توانند تاثیر مستقیم بر عملكرد سیستم ایمنی بدن انسان گذارند. از اینرو میكروبیوم های روده انسان می تواند نقش مهمی در شروع یا پیشرفت بیماری ام اس ایفاء نمایند.»
در این تحقیق، محققان میكروبیوم روده ۷۱ بیمار مبتلا به ام اس و ۷۱ فرد سالم به عنوان گروه كنترل را بررسی و با هم مقایسه كردند. آنها دریافتند برخی گونه های باكتری در افراد مبتلا به ام اس در مقایسه با جمعیت عمومی كمتر یا زیادتر بود.
محققان اذعان می كنند كه میكروب های روده تنها عامل بروز ام اس نیستند، بلكه در روند پیشرفت آن تاثیر دارند.
 

1396/06/22
21:55:31
5.0 / 5
4726
تگهای خبر: بیماری
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است