محققان پی بردند؛ غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را می افزایند به گزارش مستر لمون، برپایه یک مطالعه جدید، مصرف مکرر غذاهای دریایی می تواند احتمال قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک را افزایش دهد. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به صورت منظم غذاهای دریایی می خورند امکان دارد خطر ابتلاء آنها به PFA افزایش یابد؛ PFA اصطلاحی است که به سمومی گفته می شود که معمولا بعنوان "مواد شیمیایی همیشگی" توصیف می شوند، چونکه آنها به مدت نامحدود در بدن باقی می مانند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی PFA با موضوعات بهداشتی مانند سرطان، ناهنجاری های جنین، کلسترول بالا و تیروئید، کبد و اختلالات تولید مثل مرتبط می باشد. برای این مطالعه، محققان تحلیل و بررسی غلظت PFAS از غذاهای دریایی تازه را با بررسی عادات غذایی شرکت کنندگان در نیوهمپشایر بررسی کردند. برپایه داده های ملی، نیوهمپشایر ایالت پیشرو در مصرف غذاهای دریایی است. آنها ۲۶ نوع PFA را در ماهی های مصرف شده اندازه گیری کردند. نتایج نشان داد که میگو و خرچنگ بالاترین سطح ترکیبات PFAS را داشتند. «مگان رومانو»، محقق ارشد و استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی جیزل دارتموث، اظهار داشت: «این یافته ها، واقعاً بر اهمیت خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل طیف گسترده ای از غذاهای سالم می باشد، تاکید می کند.» وی در ادامه اضافه کرد: «قرار گرفتن در معرض PFA از راه مصرف غذاهای دریایی، تابعی از مقدار غذاهای دریایی است که مردم می خورند و همینطور غلظت PFA ها در غذاهای دریایی.» وی اظهار داشت: «ما دریافتیم که مردم در نیوهپشایر به صورت متوسط بیشتر از سایر مناطق ایالات متحده، غذاهای دریایی مصرف می کنند. از طرفی، این منطقه در صنایع در رابطه با PFAS قرار دارد، که می تواند PFA ها را در محیط زیست آزاد کند و در نهایت می تواند در ارگانیسم هایی مانند ماهی و صدف، تجمع یابد.» این یافته ها نشان داده است که افراد امکان دارد در معرض PFA های بیشتری نسبت به جاهای دیگر قرار بگیرند، حتی اگر غلظت PFA های اندازه گیری شده در نمونه های غذاهای دریایی در این مطالعه در محدوده آن چه قبلاً در مطالعات دیگر گزارش شده است، باشد. رومانو اظهار داشت: «برای عموم مردم، مصرف غذاهای دریایی باید در حدود ۳۴۰ گرم در هفته محدود شوند اما ماهی های پر از جیوه باید از نظر تعداد دفعات بسیار محدود باشند.» منبع: mrlemon.ir 1403/02/01 12:18:50 5.0 / 5 654 تگهای مطلب: پزشك , تولید , رژیم غذایی , غذا مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید