استادیار دانشكده تغذیه مطرح كرد؛ کاهش خطر مرگ زودرس با مصرف پروتئین های گیاهی مستر لمون: عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سفارش کرد افراد برای کاهش خطر مرگ زودرس، پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کنند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، مرجان باژن اظهار داشت: امروزه افراد زیادی د ر جهان مشتاق پیروی از رژیم های گیاهخواری یا وگان (vegan) و کاهش مصرف محصولات حیوانی شده اند. وی اضافه کرد: حفظ و ارتقای سلامتی، پشتیبانی از حقوق حیوانات و اعتقادات مذهبی همچون دلایلی است که این افراد را به سمت این نوع رژیم غذایی سوق داده است. این استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طبق گزارش آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا در سال ۲۰۱۶، اظهار داشت: یک رژیم گیاهخواری یا وگان می تواند تمام نیازهای تغذیه ای بزرگسالان، کودکان و زنان حامله و شیرده را تامین کند. وی، دریافت مقادیر کافی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای آنهایی که گوشت یا محصولات حیوانی مصرف نمی کنند را دشوارتر ذکر کرد و اضافه کرد: این افراد باید از قبل برنامه ریزی کنند تا اطمینان یابند که پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین B۱۲ کافی دریافت می کنند. ارتباط بین مصرف پروتئین های گیاهی و حیوانی با طول عمر افراد باژن با اشاره به نتایج تحقیقات مؤسسه ملی سلامت آمریکا درباب رژیم غذایی و سلامت، افزود: بررسی ارتباط بین مقدار دریافت پروتئین و میزان مرگ شرکت کنندگان در این مطالعه نشان دهنده کاهش خطر کلی مرگ در افرادی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف کردند نسبت به سایر افراد بود. به گفته وی، برمبنای نتایج مطالعه مذکور جایگزین کردن سه درصد از پروتئین حیوانی مصرفی در رژیم غذایی با منابع پروتئین گیاهی نظیر نان، ماکارونی و سایر غلات موجب کاهش خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی تا ۱۲ درصد در افراد شد. باژن اضافه کرد: این ارتباط خصوصاً زمانی قوی تر بود که منابع پروتئین حیوانی مثل تخم مرغ و گوشت قرمز با پروتئین های گیاهی جایگزین شده بود. وی اشاره کرد: پژوهشگران دانشگاه هاروارد و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز برای تعیین رابطه بین میزان مصرف پروتئین های حیوانی و گیاهی با مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماریهای قلبی عروقی و سایر علت ها، ۳۲ مطالعه را مورد بررسی قرار دادند. باژن اضافه کرد: نتایج بررسی های مذکور نشان داد به ازای دریافت هر سه درصد کالری بیش از منابع پروتئین گیاهی مانند حبوبات، غلات و محصولات سویا، خطر مرگ حدود پنج درصد در افراد کاهش پیدا می کند. در صورتیکه مصرف پروتئین های حیوانی خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی یا سرطان را کاهش نمی دهد. برای افزایش طول عمر باید پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کرد به گفته وی، این مطالعه نیز همانند سایر مطالعات تاکید می کند که برای افزایش طول عمر باید پروتئین گیاهی را جایگزین پروتئین حیوانی در رژیم غذایی کرد. این استادیار دانشکده تغذیه اشاره کرد: غذاهای گیاهی مناسب، منابع خوب پروتئین و سایر مواد مغذی هستند و اغلب کالری کمتری نسبت به محصولات حیوانی دارند. وی اضافه کرد: تعدادی از این محصولات مانند لوبیای سویا، پروتئین کامل محسوب می شوند و حاوی همه اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن هستند و برخی دیگر فاقد برخی از این اسیدهای آمینه هستند. بدین سبب داشتن یک رژیم غذایی متنوع مهم می باشد. منبع: مستر لمون 1401/06/08 15:51:48 5.0 / 5 771 تگهای مطلب: برنامه , بیماری , پزشك , تخم مرغ مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۴ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید