راهكارهایی مفید برای بهبود سلامت روده

راهكارهایی مفید برای بهبود سلامت روده روده یکی از ارگان های پیچیده بدن است و اهمیت آن برای وضعیت کلی سلامت مبحث خیلی از تحقیقات جامعه پزشکی است.


به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، طی دو دهه گذشته مطالعات گوناگونی انجام گرفته که حاکی از ارتباط بین سلامت روده و سیستم ایمنی، خلق و خو، سلامت روان، بیماری های خود ایمنی، اختلالات غدد درون ریز، بیماری های پوستی و سرطان است.
اصطلاح "میکروبیوم روده" به صورت خاص به میکروارگانیسم های موجود در روده اشاره دارد. یک فرد حدود 300 تا 500 گونه مختلف باکتری در دستگاه گوارش خود دارد. در صورتی که بعضی از میکروارگانیسم ها برای سلامتی ضرر دارند، خیلی از آنها برای بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند.
وجود طیف گسترده ای از باکتری های مفید در روده می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد، علایم افسردگی را برطرف ساخته، به مقابله با چاقی کمک نماید و با هزاران فایده دیگر برای بدن همراه می باشد.
سایت هلث لاین در گزارشی به بعضی از راهکارهای مفید برای بهبود سلامت روده اشاره کرده است:
کاهش سطح استرس: سطح بالای استرس برای کل بدن همچون روده ضرر دارد. بعضی از راه های کاهش استرس می تواند شامل مدیتیشن، پیاده روی، حضور در میان اعضای خانواده یا دوستان، کاهش میزان مصرف کافئین، یوگا باشد.
خواب کافی: بیخوابی و بی کیفیت بودن خواب می تواند تاثیرات جدی بر سلامت روده بگذارد و به نوبه خود امکان دارد مشکلات بیشتری برای خواب فرد ایجاد نماید.
آرام غذا خوردن: جویدن کامل غذا و آهسته غذا خوردن می تواند به هضم کامل و جذب مواد مغذی کمک نماید. این کار امکان دارد در کاهش مشکلات گوارشی و حفظ سلامت روده کمک نماید.
نوشیدن آب کافی: نتایج تحقیقات مختلف نشان داده که نوشیدن آب کافی بر بافت مخاطی روده و همینطور تعادل باکتری های مفید روده تأثیر بسزایی دارد. حفظ آب بدن یک روش ساده در تقویت سلامت روده است.




منبع:

1400/04/04
18:48:43
5.0 / 5
194
تگهای خبر: بیماری , پزشك , پوست , چاقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است