تغییر در عادات غذایی تا ۷۰ درصد بار سرطان روده را می كاهد متخصصان علوم پزشکی آمریکا در مطالعه ای بار دیگر هشدار دادند که بین مصرف رژیم غذایی سرشار از چربی و خطر مبتلاشدن به سرطان روده ارتباط آشکاری وجود دارد. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، نتایج یک بررسی نشان داد: مصرف رژیم های غذایی پرچرب می تواند سبب بروز پدیده های گوناگون مولکولی شود که در نهایت خطر مبتلاشدن به سرطان روده را به همراه دارد. از چندین دهه گذشته، پزشکان و متخصصان رژیم درمانی با استناد به تاثیر نامطلوب رژیم های غذایی پرچرب بر سلامت و تعدادی از دلیلهای اصلی مرگ و میر در ایالات متحده همچون دیابت، بیماریهای قلبی و سرطان به افراد سفارش کرده اند که مصرف اینگونه مواد غذایی را محدود کنند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها در آمریکا تصور می شود که ترکیبهای خوراکی موجود در رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع مانند گوشت قرمز از عوامل خطر سرطان روده بزرگ هستند. این باور وجود دارد که رژیم غذایی بطور شایان توجهی بر خطر مبتلاشدن به سرطان روده بزرگ تاثیر می گذارد و تغییر در عادات غذایی ممکنست تا ۷۰ درصد بار سرطان را کم کند. از سایر عوامل خطرزای اپیدمیولوژیک شناخته شده می توان به سابقه خانوادگی، بیماری التهابی روده، استعمال سیگار و دیابت نوع دو اشاره نمود. پژوهشگران آمریکایی اظهار داشتند: اما از بین تمام عوامل خطرزا که خطر مبتلاشدن به سرطان روده بزرگ را بیشتر می کند، رژیم غذایی یکی از شاخصهای محیطی و سبک زندگی است که بسادگی و با تغییر در رفتار افراد و عادات تغذیه قابل کنترل است. شواهد اپیدمیولوژیکی وجود دارد که حاکی از ارتباط قوی بین چاقی و افزایش ریسک تومور است. به گزارش مستر لمون به نقل از هندوستان تایمز، نوع رژیم غذایی فاکتوری است که به چرخه چاقی و سرطان روده بزرگ کمک می نماید. تصور می شود سلولهای بنیادی روده دروازه ای است که در صورت سازگاری با رژیم های غذایی پرچرب، تشکیل تومور روده را فراهم ساخته و خطر سرطان را بیشتر می کند. 1400/03/24 09:25:49 5.0 / 5 1716 تگهای مطلب: بیماری , پزشك , تغذیه , چاقی مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید