محققان آلمانی پی بردند؛ مصرف مواد قندی افزودنی تولید چربی بدن را دو برابر می كند مطالعات نشان داده اند که حتی مصرف مقدار متوسط فروکتوز و ساکارز افزودنی، تولید چربی بدن را در کبد دو برابر می کند که در طولانی مدت منجر به مبتلا شدن به دیابت یا کبد چرب می شود. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، مواد قندی به خیلی از مواد غذایی رایج اضافه می شود. مقدار بالای کالری قند سبب اضافه وزن و چاقی و بیماری های در رابطه با آن می شود. محققان دانشگاه زوریخ سوئیس در مطالعات خود پی بردند حتی مصرف مقادیر متوسط مواد قندی منجر به تغییر در متابولیسم شرکت کنندگان در آزمایش شد. «فیلیپ گربر»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «مصرف هشتاد گرم قند روزانه که معادل حدود ۸/۰ لیتر یک نوشابه معمولی است، تولید چربی در کبد را زیاد می کند و تولید بیش از اندازه چربی برای مدت زمان طولانی تری ادامه می یابد، حتی اگر بیشتر از این قند مصرف نشود.» ۹۴ مرد جوان سالم در این مطالعه شرکت کردند. آنها هر روز به مدت ۷ هفته یک نوشیدنی شیرین شده با انواع مختلف قند مصرف می کردند در حالیکه گروه کنترل هیچ نوشابه ای مصرف نمی کردند. این نوشیدنی ها حاوی فروکتوز، گلوکز یا ساکارز بودند (قند آشپزخانه تلفیقی از فروکتوز و گلوکز است). محققان سپس از ردیاب ها برای تجزیه و تحلیل تاثیر نوشیدنی های قندی بر متابولیسم چربی استفاده کردند. به طور کلی، شرکت کنندگان کالری بیشتری نسبت به پیش از مطالعه مصرف نکردند، چونکه نوشیدنی قندی باعث افزایش سیری می شود و ازاین رو کالری دریافتی خویش را از منابع دیگر کم می کنند. با این وجود، محققان مشاهده نمودند که فروکتوز تاثیر منفی دارد: تولید چربی بدن در کبد در گروه مصرف کننده فروکتوز دو برابر بیشتر از گروه گلوکز یا گروه کنترل بود و این حالت بیشتر از دوازده ساعت ادامه داشت. افزایش تولید چربی در کبد مرحله نخست مهم در ابتلاء به بیماری های شایع مانند کبد چرب و دیابت نوع ۲ است. سازمان بهداشت جهانی سفارش می کند مصرف روزانه قند را به حدود ۵۰ گرم یا حتی ۲۵ گرم محدود کنید. منبع: مستر لمون 1399/12/28 18:45:19 0.0 / 5 1383 تگهای مطلب: بیماری , تولید , چاقی , چربی مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط تولید بافت دریچه قلب انسان از سلول های بنیادی بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۴ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند تولید بافت دریچه قلب انسان از سلول های بنیادی نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه جدیدترین ها تولید بافت دریچه قلب انسان از سلول های بنیادی نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید