معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان خبرداد؛

نصب سومین دستگاه تشخیص مولكولی كووید ۱۹ در كردستان

نصب سومین دستگاه تشخیص مولكولی كووید ۱۹ در كردستان به گزارش مستر لمون معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: سومین دستگاه تشخیص مولکولی کووید 19، اهدایی سازمان بهداشت جهانی در آزمایشگاه این دانشگاه در سنندج نصب و افتتاح شد.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، ابراهیم قادری روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های محلی کردستان گفت: آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی دانشگاه در اوایل اسفند سال قبل با همت حوزه های مختلف دانشگاه بعنوان یازدهمین آزمایشگاه کشور مجوز انجام آزمایش SARS-CoV-PCR را گرفت.
وی اضافه کرد: بعد از پایش نمایندگان سازمان بهداشت جهانی که در اوایل مهرماه صورت گرفت خوشبختانه کردستان در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت و نشان سبز را نیز در این حوزه دریافت کردیم.
قادری اظهار نمود: این توانمندی و ظرفیت به وجود آمده در روزهای کرونا ما را در وضعیت ایده آلی قرار داد و تا حالا توانسته ایم به نحو احسن پاسخگوی مردم باشیم.
وی اضافه کرد: در اجرای پروژه پاسخ سریع به بیماران و بمنظور افزایش ظرفیت انجام آزمایش کووید ۱۹، دستگاه «ترمال سایکلر» اهدایی از طرف سازمان جهانی بهداشت و شرکت پشتیبان در آزمایشگاه بخش مولکولی معاونت بهداشت در اختیار آزمایشگاه کردستان قرار گرفت و امروز شاهد نصب و راه اندازی سومین مورد از آن هستیم.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هدف از اجرای این پروژه را تخصیص تجهیزات به آزمایشگاه های مولکولی در پاسخ به بیماریهای مختلف همچون کووید ۱۹ عنوان نمود و اظهار داشت: دو دستگاه استخراج اتوماتیک ژنوم نیز طی چند روز اخیر در این آزمایشگاه نصب شده است.








منبع:

1399/11/11
22:03:24
0.0 / 5
717
تگهای خبر: بیماری , پزشك
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است