پیشگیری از مرگ بیشتر از ۳ میلیون نفر در اروپا با اعمال قرنطینه

پیشگیری از مرگ بیشتر از ۳ میلیون نفر در اروپا با اعمال قرنطینه به گزارش مستر لمون كارشناسان اعلام نمودند اعمال قرنطینه با مقیاس گسترده همچون تعطیلی مدارس و كسب و كارها در اروپا سبب كاهش سرعت انتقال كروناویروس به اندازه كافی برای كنترل شیوع آن شده و از مرگ بیشتر از سه میلیون نفر جلوگیری كرده است.



به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، در یک مطالعه مدل سازی از تأثیر اعمال قرنطینه بر ۱۱ کشور اروپایی، کارشناسان امپریال کالج لندن اعلام نمودند اقدامات مقابله ای شدید که عموما در ماه مارس اعمال شد تاثیر قابل توجهی داشته و به کاهش نرخ شیوع به کمتر از یک تا اوایل ماه مه کمک کرده است.

در همه گیرشناسی نرخ شیوع یا «عدد آر» میانگین تعداد افرادی را که یک فرد مبتلا، ویروس را به آنها منتقل می کند، اندازه گیری می کند. نرخ شیوع بالای یک می تواند منجر به رشدِ نمایی عفونت شود.

تخمین های تیم تحقیقاتی امپریال کالج لندن از آن حکایت می کند که تا اوایل ماه مه میلادی، بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر در ۱۱ کشور اروپایی اتریش، بلژیک، انگلیس، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.

با مقایسه تعداد قربانیان فعلی اروپا با مرگ و میرهایی که توسط الگوی آنها پیشبینی شده، کارشناسان دریافتند اگر هیچ گونه اقدامات قرنطینه ای صورت نگرفته بود ۳.۱ میلیون نفر بیشتر از شمار فعلی قربانیان جان خویش را به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا در اروپا از دست می دادند.

به گفته کارشناسان این مطالعه، اندازه گیری اثربخشی این اقدامات مقابله ای با عنایت به تأثیرات اقتصادی و اجتماعی آنها حائز اهمیت می باشد و امکان دارد نشان دهد کدام یک از اقدامات برای حفظ کنترل شیوع در ادامه مورد نیاز خواهد بود.

یک مطالعه دیگر هم در ایالات متحده آمریکا تخمین زده که سیاست های ضد کرونا و اقدامات قرنطینه ای که در چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران، فرانسه و ایالات متحده آمریکا اجرا شده است از ابتلای حدود ۵۳۰ میلیون نفر به بیماری کووید-۱۹ جلوگیری کرده یا آنرا به تاخیر انداخته است.

بنا بر گزارش رویترز، این تیم تحقیقاتی در آمریکا با تمرکز تجزیه و تحلیل خود روی این شش کشور، میزان رشد ویروس کرونا را قبل و پس از اجرای بیشتر از ۱۷۰۰ سیاست محلی، منطقه ای و ملی با هدف آهسته یا متوقف کردن گسترش کووید-۱۹ مقایسه کردند.




1399/03/19
23:35:24
5.0 / 5
2443
تگهای خبر: بیماری
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است