در گفت وگو با مستر لمون تشریح شد

موانع حذف نسخ كاغذی، چالش های پرداخت آنلاین دستمزد پزشكان

موانع حذف نسخ كاغذی، چالش های پرداخت آنلاین دستمزد پزشكان مستر لمون: عضو كمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به موانع اجرایی شدن پرداخت های آنلاین این سازمان به پزشكان، نسبت به اجرایی شدن این طرح تا آخر سال جاری ابراز امیدواری كرد.


دكتر محمد دریجانی در گفت و گو با ایسنا، درباب نحوه پرداخت های سازمان بیمه سلامت به پزشكان در چارچوب اجرایی شدن پرونده الكترونیك سلامت، گفت: پرداخت های ما درانتها هر ماه به شكل آف لاین صورت می گیرد. در هر استان یك شهرستان انتخاب شده تا پرداخت آنلاین به شكل پایلوت در آنجا صورت گیرد و بدین سان از آن پزشك سند كاغذی نمی پذیریم.
وی اضافه كرد: هم اكنون پرداخت آنلاین به پزشكان بلافاصله بعد از نوشتن نسخه الكترونیك به سبب نبود زیرساخت مناسب امكان پذیر نمی باشد. البته باید نحوه پرداخت به سمت آنلاین شدن سوق پیدا كند، اما لازمه این امر آن است كه برخی اقدامات به ویژه درباب قوی تر شدن ساختار اینترنتی صورت گیرد. یكی از موضوعات حائز اهمیت برای پزشكان، از دست ندادن زمان برای معاینه و معالجه بیمار است؛ بنا بر این قطعی های اینترنت می تواند چالشی جدی برای پزشك و بیمار باشد.
وی با اشاره به اینكه اگر نسخه نویسی الكترونیك با مشكل مواجه شود، بیمار در سطوح دیگر دریافت خدمات نیز به مشكل بر می خورد، اضافه كرد: وجود مشكل در نسخه نویسی الكترونیك موجب بروز مشكلات ثانویه در دریافت دارو، پرداخت و… می شود.
دریجانی در ادامه با اشاره به اینكه با آغاز پرداخت ها به صورت آنلاین، دستمزد پزشكان دیگر به شكل یكجا پرداخت نخواهد شد و پرداخت به ازای هر برگ نسخه الكترونیك انجام می شود، اشاره كرد: در امتداد آغاز این فعالیت، طبق جلساتی كه با برخی پزشكان داشتیم آنها مایل به دریافت وجه به شكل كلی درانتها ماه بودند كه این هم وجه دیگری از انواع تقاضاها را نشان داده است.
وی وجود خلأ قانونی درباب امضاهای الكترونیك پزشكان را یكی دیگر از موانع حذف نسخ كاغذی و دفترچه بیمه دانست و اضافه كرد: علاوه بر آنكه برای استقرار امضای الكترونیك پزشكان، مشكلات بودجه ای در راه ما قرار دارد، در عین حال اصلی ترین مشكل وجود خلأ قانونی است؛ چونكه هنوز هم امضای دستی و روی كاغذ از نظر قانونی بر اسناد پذیرفته شده است و در این زمینه نیاز به اصلاح قانون وجود دارد.
عضو كمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت درانتها اضافه كرد: نرم افزارهای نسخه نویسی نیز باید به شكلی باشد كه پزشك و كاربر به راحتی توان استفاده از آنرا داشته باشند. همین طور با آغاز پرداخت های آنلاین به سبب حجم بالای نسخ نوشته شده و تعداد بالای تراكنش مالی، سامانه با مشكل مواجه نشود. بر همین مبنا در زمینه زمان اجرایی شدن پرداخت های آنلاین به پزشكان فعلاً نمی توان نظر قطعی داد، اما گمان می كنم اختتام سال جاری بتوانیم پرداخت ها را به صورت آنلاین انجام دهیم.




منبع:

1398/04/24
14:32:54
5.0 / 5
4509
تگهای خبر: بیمه , پزشك , خدمات , دارو
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است