محققان می گویند؛ تاثیر مصرف ویتامین بر كاهش ریسك اتیسم جنین به گزارش مستر لمون طبق نتایج مطالعه جدید، مصرف اسیدفولیك و مولتی ویتامین در طول حاملگی می تواند ریسك مبتلا شدن به اُتیسم را در كودك كم كند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان داده است كودكانی كه مادرشان پیش از حاملگی و در طول حاملگی مكمل های ویتامین مصرف كرده بودند، كمتر مبتلا به اُتیسم تشخیص داده شدند. این مطالعه شامل بیش از ۴۵ هزار كودك بود. محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند كه كاهش ریسك مبتلا شدن به اُتیسم در نوزاد با مصرف اسیدفولیك و مكمل های مولتی ویتامین در طول حاملگی مرتبط می باشد. تیم محققان داده های دهها هزار كودك متولدشده بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ را بررسی نموده و تا سال ۲۰۱۵ آنها را تحت نظر داشتند. همینطور داده های مربوط به تجویز اسیدفولیك یا مكمل های مولتی ویتامین قبل یا در طول حاملگی برای مادران این كودكان هم بررسی گردید. محققان دریافتند زنانی كه پیش از حاملگی مكمل ها را مصرف كرده بودند ۶۱ درصد كمتر دارای كودك مبتلا به اُتیسم بودند. همینطور مصرف مكمل ها در طول حاملگی با كاهش ۷۳ درصدی ریسك تشخیص اُتیسم در كودك مرتبط بود. یافته ها نشان داده است مصرف اسیدفولیك و مولتی ویتامین می تواند روشی برای حفاظت از كودكان در مقابل مبتلا شدن به اُتیسم باشد. به گفته محققان درحال حاضر مصرف اسیدفولیك در طول حاملگی برای پیشگیری بروز از نقایص تولد در قسمت نخاع و مغز سفارش می گردد. اسیدفولیك نقش اساسی در رشد عصبی جنین داشته و كمبود ویتامین باعث تولید مرحله اولیه شروع اُتیسم در كودك می گردد. 1396/10/15 20:06:36 5.0 / 5 5823 تگهای مطلب: حاملگی , مولتی ویتامین , مكمل غذایی , اتیسم مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ارتباط چربی پنهان شکم با کنترل مثانه در زنان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی پیش از تولد و خطر مبتلاشدن به آسم شناخت خونریزی های پس از زایمان و هشدار ها در این خصوص به همراه فیلم تاثیر مخرب ابتلای زنان حامله به کرونا برای فرزندان خود نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها بازار فروش سوالات جعلی آزمون دستیاری کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی از داوطلبان راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم گزارش رسمی بیمارستان شهدای تجریش از روند بستری و شهادت دکتر کمال خرازی ۱۷ شهید و ۱۱۵ مصدوم در حملات اخیر آمریکا به ایران پربحث ترین ها بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت جدیدترین ها نصب تجهیزات پزشکی بخش سرطان بیمارستان خردسالان حکیم به علاوه فیلم هم افزایی دیپلماسی و سلامت همکاری وزارت خانه های بهداشت و امورخارجه اعطای کارت عضویت افتخاری جهاددانشگاهی به رئیس دولت آیا ماءالشعیر برای پیشگیری از سنگ کلیه مفیدست انتقاد انجمن داروسازان از تأمین اجتماعی مصوبه را اعمال کنید زائرین اربعین در راه بازگشت استراحت کنند تا از حوادث جاده ای پیشگیری شود بیماریهای خطرناکی که با دندان ارتباط ندارند، اما از دهان بروز می کنند محصولات بدون مجوز روجا جمع آوری می شود غنی ترین غذا های سرشار از آهن اثبات تأثیر بهبود رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی بر طول عمر تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید