سرپرست مركز بهداشت شهرستان زنجان:

موج چهارم ایدز تلفیقی از ترزیق مشترك و روابط جنسی ناسالم است

موج چهارم ایدز تلفیقی از ترزیق مشترك و روابط جنسی ناسالم است مستر لمون: سرپرست مركز بهداشت شهرستان زنجان اظهاركرد: موج چهارم ایدز تلفیقی از ترزیق مشترك و روابط جنسی ناسالم است و این هشداری برای جامعه به شمار می آید.



محمود حریری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به هفته اطلاع رسانی در مورد ایدز اظهار داشت: ۱۳ تا ۱۹ آذر هفته جهانی ایدز با شعار سلامتی حقی برای همه، با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به ایدز نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینكه بالغ بر ۳۳ هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شده اند، اظهار داشت: ارزیابی ها نشان از وجود آمار بیش از ۶۰ هزار نفر دارد كه هنوز اطلاعی از بیماری خود ندارند.

حریری با اشاره به اینكه بیشترین راه انتقال در كشور و استان زنجان از طریق اعتیاد تزریقی و ارتباط جنسی است، اظهاركرد: خوشبختانه دولت طی سال های گذشته در جهت درمان اعتیاد و پیشگیری از گسترش آن سرمایه گذاری خوبی كرده و این مسئله شیوع این بیماری را از این راه تا حدود زیادی كنترل كرده و سرعت رشد آن را كاهش داده است.

سرپرست مركز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینكه متاسفانه آمارها خبر از این می دهند كه شیوع ایدز با استفاده از روابط جنسی رو به افزایش است، تصریح كرد: متاسفانه به علت ناآگاهی ونبود اطلاع كافی افراد نسبت به این بیماری وقابل شناسایی نبودن افراد و رعایت نكردن اخلاق اجتماعی در سال های اخیر رشد این بیماری به طریق جنسی در حال افزایش است و این بیماری وارد دهه سوم شده است.




1396/09/17
23:38:02
5.0 / 5
4977
تگهای خبر: بیماری , درمان
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است