محققان می گویند؛

تاثیر استرس بر سلامت

تاثیر استرس بر سلامت به گزارش مستر لمون درحالیكه مطالعات زیادی تاثیر منفی استرس بر سلامت انسان را آشكار ساخته اند، تحقیق جدید نشان داده است كمی تنش و استرس برای سلامت خوب است.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، طبق مطالعه محققان دانشگاه نورث وسترن ایلینوی، كمی استرس می تواند برای سلول های بدن خوب باشد چراكه باعث افزایش انعطاف پذیری می شود، از سلول های پیر محافظت می كند و همینطور ریسك بیماری را به تاخیر می اندازد.
مطالعات قبلی عمدتا استرس را با بیماری قلبی، سكته و فشارخون بالا مرتب دانسته اند.
این یافته ها به محققان كمك می نماید تا فهم بهتری از مكانیسم های مولكولی تحریك كننده پیری و ریسك بیماری های انحطاطی مرتبط با سن داشته باشند.
ریچارد موریموتو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هدف ما از این مطالعه یافتن راه های برای طولانی تر كردن عمر انسان نیست، بلكه هدف افزایش سلامت در سطح مولكولی و سلولی است. »
در این مطالعه، تیم تحقیق حدود ۲۲ هزار ژن را مورد بررسی قرار دادند.
محققان دریافتند سیگنال های ناشی از میتوكندری تحت استرس خفیف از عدم موفقیت مكانیسم كنترل كیفی چند پروتئینی كه با افزایش سن تولید می گردد پیشگیری می كند.
در مقابل، این عمل باعث توقف تجمع پروتئین های اسیب دیده كه در بیماری های انحطاطی نظیر آلزایمر، هانتینگتون و پاركینسون روی می دهد می گردد.
موریموتو در ادامه می افزاید: «همواره عنوان می گردد كه استرس طولانی مدت میتوكندری می تواند مضر باشد. اما ما دریافتیم زماینكه میتوكندری كمی تحت استرس قرار می گیرد، سیگنال ناشی از این استرس به عنوان یك شیوه بقاء توسط سلول و جاندار مختل می گردد. »
به گفته وی، «این وضعیت باعث می گردد جانداران به طوركامل در مقابل استرس مقاوم شده و طول عمرشان افزایش یابد. »
 

1396/09/06
23:57:27
5.0 / 5
5019
تگهای خبر: بیماری , سلامت
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است