به گزارش مستر لمون به نقل از ایفدانا، اکبر عبداللهی اصل، ضمن اشاره به فعالیت کارگروه های تشکیل شده در وزارت بهداشت در عرصه دارو، عنوان کرد: یکی از این کمیته ها «کمیته تجویز و مصرف» است که دو موضوع مهم را دنبال می کند و مقرر است کمتر از یک ماه دیگر اجرائی شوند.
وی اضافه کرد: یکی از این موارد، سامانه نسخه نویسی است که پزشکان در زمان تجویز به اطلاعات کمبودهای دارویی دسترسی دارند. مورد دیگر، سامانه «کارنامه پزشک» است که در آن، بار مالی تحمیل شده توسط پزشک به نظام سلامت، هنگام نسخه نویسی برای او قابل مشاهده می باشد.
به گفته مدیرکل دارو، پزشک در زمان نوشتن نسخه، فورا به آمار مصرف آن دارو در کشور دسترسی دارد و می تواند مشاهده کند که چه میزان در کشور مصرف شده و خود او از آغاز ماه چه مقدار از آن دارو را تجویز کرده است؛ این سامانه در نهایت بازخورد لازم را به پزشک عرضه می کند.
عبداللهی اصل افزود: در کمیته پایش و بازنگری فرآیندهای دانشگاهی و علوم پزشکی، کمبودهای چالش زا از بخش بیمارستان های دولتی شناسایی شده و درباب آنها بازخورد ارایه می شود.