نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس عنوان كرد؛

ردپای پولدارهای غیرمتخصص در تاسیس داروخانه های زنجیره ای

ردپای پولدارهای غیرمتخصص در تاسیس داروخانه های زنجیره ای مستر لمون: نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به فعالیت افراد بدون تخصص در تاسیس داروخانه ها انتقاد كرد.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، محمد حسین قربانی در مورد اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی برجلوگیری از شكل گیری پدیده داروخانه های زنجیره ای، اظهار داشت: متاسفانه دستگاه ها وظایف خویش را فراموش كرده و وظیفه هر دستگاهی مفقود شده است، متولی ساماندهی داروخانه ها در كشور برپایه چارچوب، قوانین و اختیارات وزارت بهداشت و انجمن داروسازان كشور است.
وی با اشاره به اینكه محوریت ساماندهی داروخانه ها با سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است، اضافه كرد: نباید وظایف مربوط به هر بخشی را از دستگاه ها و نهادهای دیگر مطالبه كرد، جلوگیری از تشكیل داروخانه های زنجیره ای برعهده سازمان غذا و دارو است؛ باید این مجموعه برای این حوزه تمهیداتی را درنظر بگیرد.
قربانی با تاكید بر اینكه همیشه این چالش ها وجود داشته است، خاطرنشان كرد: هم اكنون فارغ التحصیلان و دكترهای داروساز بسیاری در كشور وجود دارد، متاسفانه در عرضه مجوز برای تاسیس داروخانه تا اندازه ای سختگیری به عمل آمد كه حس رقابت برای مشتری مداری از بین رفت، در نقطه مقابل افراد متمول بدون تجربه در زمینه داروسازی اقدام به تاسیس و راه اندازی شبكه زنجیره ای داروخانه ها كردند.
نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینكه چنین رویه ای به نفع فارغ التحصیلان داروسازی می شود، اظهار داشت: در این شرایط فضای تجاری مورد توجه قرار گرفته و به جای اینكه در حوزه سلامت الگوی منطقه باشیم، افرادی كه دارای سرمایه و اعتبار هستند نظام سلامت را دچار چالش می كنند، سازمان غذا و دارو و انجمن داروسازان كشور باید با نظارت جامع و كامل عملكردها در حوزه داروخانه ها را رصد كنند.

1396/12/13
22:06:46
5.0 / 5
4586
تگهای خبر: بهداشت و درمان , درمان , سازمان غذا و دارو , غذا
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است