دانشجویان پرستاری پس از ترم 6 می توانند کار کنند به گزارش مستر لمون، مدیرکل دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، از امکان آغاز به کار دانشجویان پرستاری از ترم ۶ تحصیلی اطلاع داد. به گزارش مستر لمون به نقل از سازمان نظام پرستاری، عباس عباس زاده، در جمع دبیران شورای صنفی دانشجویان پرستاری کشور اظهار نمود: به باور بنده، این جلسه و جلسات مشابه می تواند استعدادهای بسیاری را در میان شما عزیزان شکوفا کند. امیدوارم از بین شما اشخاصی انتخاب شوند که بتوانند بهتر از ما در جایگاه تصمیم گیری قرار گرفته و مدیریت امور را در دست گرفته و آینده کشور را به نحو احسن بسازند. وی اظهار داشت: از ترم ششم به بعد، دانشجو می تواند به بیمارستان مراجعه نموده و درخواست دهد که در چارچوب دانشجو، ماهیانه ۱۰۰ ساعت کار کند. برای این کار، باید با بیمارستان قرارداد منعقد شود. اما متاسفانه خیلی از دانشگاه ها از این ظرفیت هم استفاده نکرده اند در حالیکه همه مدیران پرستاری ما می گویند که ما با کمبود پرستار مواجه هستیم. عباس زاده تصریح کرد: در مورد اینترنشیپ، باید به جای واژه «حقوق» از عبارت «کمک هزینه تحصیلی» استفاده نماییم. چون اگر بگوییم حقوق، امکان دارد سازمان تأمین اجتماعی یا اداره کار شکایت کنند، در حالیکه حالا ما پشتوانه قانونی برای این مورد نداریم. وی افزود: این کمک هزینه باید از محل درآمد اختصاصی بیمارستان پرداخت گردد. این درآمد اختصاصی هم از محل تعرفه های پرستاری تأمین می شود یعنی دو درصد از تعرفه های پرستاری که عدد بزرگی هم هست. این دو درصد هم در اختیار رئیس بیمارستان است و باید در چارچوب «توانمندسازی پرستاری» هزینه شود. یکی از مصارف مجاز همین کمک هزینه تحصیلی اینترنشیپ است. پس ردیف اعتباری و منبع مالی آن مشخص است. عباس زاده اظهار داشت: خواهش من از شما اینست که پیگیری صنفی داشته باشید و از مسؤلان دانشگاه مطالبه کنید که این کمک هزینه بشکل جدی پرداخت گردد. وی ادامه داد: اگر بخواهم در رابطه با وظایف بورد پرستاری توضیح مختصری عرضه کنم باید عرض کنم واژه ی «بورد» در کشور ما به معنای «هیئت ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی» است. هیأت ممتحنه مسئول طراحی سوالات آزمون های ورودی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) و همینطور انجام مصاحبه های در رابطه با این مقاطع و آزمون صلاحیت حرفه ای است. عباس زاده اظهار داشت: ارزشیابی به معنای بررسی وضعیت دانشکده ها جهت پذیرش دانشجو، تعیین میزان ظرفیت، یا در مواردی توقف پذیرش دانشجو در بعضی موسسات، بر عهده این بخش است. وی ادامه داد: همینطور برنامه ریزی به معنای تدوین کوریکولوم ها و برنامه های درسی، از وظایف بورد پرستاری است البته باید توجه داشت که بورد پرستاری یک نهاد مشورتی است که ذیل مجموعه دبیرخانه علوم پایه، بهداشت و تخصصی فعالیت می کند. نظرات این بورد در قالب وزارت بهداشت مطرح می شود و در نهایت در سطوح بالاتر تصمیم گیری و ابلاغ می شود. منبع: مستر لمون 1404/05/05 11:18:14 5.0 / 5 274 تگهای مطلب: برنامه , تخصص , هزینه , وزارت بهداشت مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم نمی خواهند صدای پرستاران را بشنوند انتقاد از تصمیمات وزارت بهداشت نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها اسامی محصولات آرایشی فاقد مجوز دسترسی پزشکان به فهرست کمبودهای دارویی از ماه آینده سیستم پروانه ساخت مواد غذایی و آشامیدنی راهکار رویارویی با ضعف های گوارشی در مقابل ماست و شیر به همراه فیلم پربحث ترین ها فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم جدیدترین ها فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم لزوم غربالگری تغذیه کودکان در شرایط بحران به همراه فیلم نمی خواهند صدای پرستاران را بشنوند انتقاد از تصمیمات وزارت بهداشت کاهش خطاهای آزمایشگاهی در کشور به زیر یک درصد نسخه جدید برای قیمت گذاری داروهای بدون نسخه راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم عفونت ها خطر بزرگی برای دیابتی ها هستند تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید