وزیر بهداشت:

محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان 5 برابر بالا رفته است

محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان 5 برابر بالا رفته است مستر لمون: به گزارش مستر لمون، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: میزان محصولات دانش بنیان و فناورانه 5 برابر در گیلان بالا رفته است.



بهرام عین اللهی در در جریان سفر به گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: متأسفانه حضور رئیس دولت سیزدهم، شهید رئیسی را در مسافرت استانی نداریم اما اساسا روح بلند ایشان ناظر بر اعمال ما است و مقرر شده بود که خیلی از پروژه ها با حضور رئیس جمهور شهید به بهره برداری برسد به ویژه پروژه های بزرگی که در دست اقدام است، شهید رئیسی حتی سفر خویش را به تعویق انداختند تا این پروژه ها تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه راه شهید جمهور با قوت ادامه دارد، اضافه کرد: پروژه هایی که کاملا به اتمام رسیده مورد بهره برداری قرار می گیرد بنابراین این افتتاح ها نمایشی نیست و در استان گیلان با زحماتی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استاندار محترم در حوزه سلامت متقبل شده اند در ماه های آتی خبرهای خوش بیشتری را در حوزه سلامت خواهیم شنید و وزارت خانه هم حمایت لازم را انجام خواهد داد.
عین اللهی ضمن اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه حوزه سلامت در استان گیلان افزود: ۱۴ پروژه درمانی، ۶ پروژه بهداشتی و ۷۱۴۵ متر مربع زیربنای پروژه هایی است که امروز افتتاح می گردد و ۴۷۰ میلیارد تومان بابت این پروژه ها هزینه شده و ۵۰ تخت توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا را شامل می شود بنابراین کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، دو دستگاه MRI افتتاح می گردد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یک دستگاه سی تی آنژیو در زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و بخش آنژیو گرافی در زیربنای ۸۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خلال سه سال دولت مردمی سیزدهم فعالیتهای خوبی را شاهد بودیم، ۱۱۸ پروژه با احتساب ۲۰ پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد در دولت سیزدهم انجام شده و ۳۰۰ تخت هم به تخت های بیمارستانی استان اضافه شده و ضریب اشغال به ۷۰ درصد رسیده است.
عین اللهی با تکیه بر این که مرگ و میر نوزادان در استان از ۵/۹۹ به ۴/۸ رسیده که نشان دهنده کیفیت درمان است، اضافه کرد: دفاتر خدمات سلامت از ۲ تا به ۱۸ تا افزوده شده و نظارت های بهداشتی در استان بهتر شده است و تعداد داروخانه ها از ۳۶۷ به ۵۲۸ عدد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه میزان محصولات دانش بنیان و فناورانه پنج برابر افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ۱۷ پایگاه اورژانس شهری در این زمان افزایش پیدا کرده است که با عنایت به میزان تصادفات این تعداد پایگاه می توانند کمک رسانی کنند.
وزیر بهداشت افزود: ۲ پایگاه اورژانس مخصوص بانوان که همه پرسنل آن هم بانو هستند به بهره برداری رسیده که کار جدید و ویژه ای است.
وی افزود: در جهت درمان ناباروری در مکانهای مختلف بوجود آمده است که در درمان نابارورها مؤثر است. مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص سرطان در بندر انزلی بوجود آمده است.
عین اللهی ضمن اشاره به این که ۳۸ استاد عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب شده اند، خاطرنشان کرد: ۲۱ مجوز مرکز مراقبت های پرستاری در منزل افزایش پیدا کرده است. میزان رشد علمی و مقالات به میزان ۸۰ درصد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقا یافته است و از تعداد ۳۱۰۰ مقاله در ۱۴۰۰ به ۵۶۰۰ مقاله علمی افزایش پیدا کرده است.
وزیر بهداشت اظهار داشت: دوره های جدید کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی، دکترای فیزیولوژی، دکترای آناتومی، فلوشیپ جدید جراحی سوختگی و راه اندازی نخستین پژوهشکده تروما با عنایت به تصادفاتی در استان است، انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک دانشگاه رو به جلو است با دارا بودن اساتید دانشمند، علاقمند و باسواد و خدمات بسیاری خوبی را انجام می دهند و امیدواریم که مشکلات سخت افزاری و بیمارستانی که در استان وجود دارد با راه اندازی بیمارستان های جدید رفع می شود.


منبع:

1403/03/18
11:58:28
5.0 / 5
228
تگهای خبر: آموزش , پزشك , تخصص , جراحی
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است