گزارش مستر لمون؛ مقاومت بیمه های تکمیلی در مقابل خدمات الکترونیک به گزارش مستر لمون، بیمه های پایه برای عبور از چالش های مدارک کاغذی، تلاش کردند تا مدارک بیماران الکترونیکی شود. اما، بیمه های تکمیلی هنوز از مردم، مدارک کاغذی طلب می کنند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، بررسی ها نشان میدهد که سازمان بیمه سلامت ایران، موفق ترین سازمان بیمه گر در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بوده و بدنبال آن، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح قرار دارند. اما، بیمه های تکمیلی، همچنان از بیمه شدگان درخواست مدارک کاغذی دارند و زیر بار قبول مدارک الکترونیک نمی روند. این در حالیست که مدیران بیمه های پایه و وزارت بهداشت، عنوان می کنند مسیر استفاده از خدمات الکترونیک، پیش روی بیمه های تکمیلی قرار دارد و هیچ بهانه ای به جهت اینکه مدارک کاغذی از مردم بگیرند، وجود ندارد. مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: ما از دو سال قبل به بیمه مرکزی امکان دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان را دادیم که قبلاً از این روش استفاده نمی کردند و برای رفع موانع موجود، مطابق خواسته بیمه مرکزی اطلاعات بیمه شدگان را از بیمه سلامت به وزارت بهداشت می فرستیم که بوسیله سامانه سپاس در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. وی ادامه داد: تأخیر بیمه مرکزی به سبب آمادگی نداشتن این بخش بوده که امیدواریم از این پس شتاب بیشتری به خدمات الکترونیک خود ببخشند و دیگر شاهد کاغذ بازی و سرگردانی بیماران نباشیم. رضایی با عنوان این مطلب که ۲.۷ میلیون نسخه از طرف سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت ارسال شده است، اظهار داشت: هم اکنون، ۱۰۰ درصد نسخ بیماران بستری و بیش از ۸۰ درصد نسخ بیماران سرپایی، بصورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می شود. از خرداد ۱۴۰۲، بیمه مرکزی به مدت سه ماه فرصت داشت پروسه ارائه خدمت را الکترونیک کند، حالا با گذشت چند ماه از این فرصت سپری شده، سازمان های بیمه گر پایه نیز برای تسریع در جریان الکترونیک سازی خدمات بیمه های تکمیلی اطلاعات بیمه شدگان خودرا به وزارت بهداشت داده تا در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. علاوه بر بیمه سلامت که مدارک بیماران را بصورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می کند، بیش از ۲۹ میلیون اطلاعات بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. مهدی یوسف زاده عضو شورای فناوری اطلاعات کشور اظهار داشت: بیمه مرکزی موظف است خدمات خودرا ۱۰۰ درصد الکترونیک کند و این مساله باید تا پایان امسال محقق شود وگرنه ۴۰ تا ۵۰ درصد زحمات بخش های دیگر که به وظیفه قانونی خود عمل کرده اند، روی زمین می ماند. منبع: مستر لمون 1402/08/19 16:18:07 5.0 / 5 724 تگهای مطلب: بیمه , خدمات , سلامت , فناوری مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری مترو وارد حوزه درمان شد انتقال آمبولانسی از مسیر زیرزمینی در تهران ارتباط زندگی در نزدیکی پمپ بنزین و خطر سرطان نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۱ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها اسامی محصولات آرایشی فاقد مجوز دسترسی پزشکان به فهرست کمبودهای دارویی از ماه آینده سیستم پروانه ساخت مواد غذایی و آشامیدنی راهکار رویارویی با ضعف های گوارشی در مقابل ماست و شیر به همراه فیلم پربحث ترین ها فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم جدیدترین ها فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم لزوم غربالگری تغذیه کودکان در شرایط بحران به همراه فیلم نمی خواهند صدای پرستاران را بشنوند انتقاد از تصمیمات وزارت بهداشت کاهش خطاهای آزمایشگاهی در کشور به زیر یک درصد نسخه جدید برای قیمت گذاری داروهای بدون نسخه راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم عفونت ها خطر بزرگی برای دیابتی ها هستند تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید