گزارش مستر لمون؛ مقاومت بیمه های تکمیلی در مقابل خدمات الکترونیک به گزارش مستر لمون، بیمه های پایه برای عبور از چالش های مدارک کاغذی، تلاش کردند تا مدارک بیماران الکترونیکی شود. اما، بیمه های تکمیلی هنوز از مردم، مدارک کاغذی طلب می کنند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، بررسی ها نشان میدهد که سازمان بیمه سلامت ایران، موفق ترین سازمان بیمه گر در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بوده و بدنبال آن، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح قرار دارند. اما، بیمه های تکمیلی، همچنان از بیمه شدگان درخواست مدارک کاغذی دارند و زیر بار قبول مدارک الکترونیک نمی روند. این در حالیست که مدیران بیمه های پایه و وزارت بهداشت، عنوان می کنند مسیر استفاده از خدمات الکترونیک، پیش روی بیمه های تکمیلی قرار دارد و هیچ بهانه ای به جهت اینکه مدارک کاغذی از مردم بگیرند، وجود ندارد. مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: ما از دو سال قبل به بیمه مرکزی امکان دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان را دادیم که قبلاً از این روش استفاده نمی کردند و برای رفع موانع موجود، مطابق خواسته بیمه مرکزی اطلاعات بیمه شدگان را از بیمه سلامت به وزارت بهداشت می فرستیم که بوسیله سامانه سپاس در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. وی ادامه داد: تأخیر بیمه مرکزی به سبب آمادگی نداشتن این بخش بوده که امیدواریم از این پس شتاب بیشتری به خدمات الکترونیک خود ببخشند و دیگر شاهد کاغذ بازی و سرگردانی بیماران نباشیم. رضایی با عنوان این مطلب که ۲.۷ میلیون نسخه از طرف سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت ارسال شده است، اظهار داشت: هم اکنون، ۱۰۰ درصد نسخ بیماران بستری و بیش از ۸۰ درصد نسخ بیماران سرپایی، بصورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می شود. از خرداد ۱۴۰۲، بیمه مرکزی به مدت سه ماه فرصت داشت پروسه ارائه خدمت را الکترونیک کند، حالا با گذشت چند ماه از این فرصت سپری شده، سازمان های بیمه گر پایه نیز برای تسریع در جریان الکترونیک سازی خدمات بیمه های تکمیلی اطلاعات بیمه شدگان خودرا به وزارت بهداشت داده تا در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. علاوه بر بیمه سلامت که مدارک بیماران را بصورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می کند، بیش از ۲۹ میلیون اطلاعات بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. مهدی یوسف زاده عضو شورای فناوری اطلاعات کشور اظهار داشت: بیمه مرکزی موظف است خدمات خودرا ۱۰۰ درصد الکترونیک کند و این مساله باید تا پایان امسال محقق شود وگرنه ۴۰ تا ۵۰ درصد زحمات بخش های دیگر که به وظیفه قانونی خود عمل کرده اند، روی زمین می ماند. منبع: مستر لمون 1402/08/19 16:18:07 5.0 / 5 688 تگهای مطلب: بیمه , خدمات , سلامت , فناوری مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط بین خواب بی وقفه و خواب منقطع، کدام بهتر است؟ آخرین وضعیت کمبود های دارویی در کشور اعلام اسامی محصولات شوینده فاقد مجوز ارز ترجیحی دارو و تجهیزات نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس تور لوکس بالی – رویاست خرید و فروش خودرو سایت وان ایکس ایرانی طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها آئین نامه ویزیت و مشاوره از راه دور از جانب وزارت بهداشت ابلاغ گردید بودجه ناکافی، مانع اجرای کامل برنامه شیرمدرسه پیشنهاد طب سنتی برای درمان فوری سرماخوردگی به علاوه فیلم هشدار درباره ی خرید داروی جعلی از بازار آزاد و فضای مجازی پربحث ترین ها خطر آلودگی هوا برای جنین چیست؟ مواد غذایی مناسب برای وعده صبحانه به همراه فیلم حماسه کادر درمان و داروسازی در بحران جنگ تحمیلی۱۲ روزه نوشیدنی های صبحگاهی مفید برای کبد چرب جدیدترین ها مواد غذایی مناسب برای وعده صبحانه به همراه فیلم حماسه کادر درمان و داروسازی در بحران جنگ تحمیلی۱۲ روزه نوشیدنی های صبحگاهی مفید برای کبد چرب خیران به کنترل بیماریهای غیرواگیر در اصفهان کمک کنند بین خواب بی وقفه و خواب منقطع، کدام بهتر است؟ معادله موفق بانکداری نوین و تبلیغات هوشمند آخرین وضعیت کمبود های دارویی در کشور ۱۰ درصد خردسالان ایرانی گرفتار اضطراب هستند کارشناسان هشدار دادند مهم ترین علایم دیابت چیست؟ موارد تقلب در پودر و عصاره های زعفران افزایش پیدا کرده است تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید