گزارش مستر لمون؛ مقاومت بیمه های تکمیلی در مقابل خدمات الکترونیک به گزارش مستر لمون، بیمه های پایه برای عبور از چالش های مدارک کاغذی، تلاش کردند تا مدارک بیماران الکترونیکی شود. اما، بیمه های تکمیلی هنوز از مردم، مدارک کاغذی طلب می کنند. به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، بررسی ها نشان میدهد که سازمان بیمه سلامت ایران، موفق ترین سازمان بیمه گر در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بوده و بدنبال آن، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح قرار دارند. اما، بیمه های تکمیلی، همچنان از بیمه شدگان درخواست مدارک کاغذی دارند و زیر بار قبول مدارک الکترونیک نمی روند. این در حالیست که مدیران بیمه های پایه و وزارت بهداشت، عنوان می کنند مسیر استفاده از خدمات الکترونیک، پیش روی بیمه های تکمیلی قرار دارد و هیچ بهانه ای به جهت اینکه مدارک کاغذی از مردم بگیرند، وجود ندارد. مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: ما از دو سال قبل به بیمه مرکزی امکان دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان را دادیم که قبلاً از این روش استفاده نمی کردند و برای رفع موانع موجود، مطابق خواسته بیمه مرکزی اطلاعات بیمه شدگان را از بیمه سلامت به وزارت بهداشت می فرستیم که بوسیله سامانه سپاس در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. وی ادامه داد: تأخیر بیمه مرکزی به سبب آمادگی نداشتن این بخش بوده که امیدواریم از این پس شتاب بیشتری به خدمات الکترونیک خود ببخشند و دیگر شاهد کاغذ بازی و سرگردانی بیماران نباشیم. رضایی با عنوان این مطلب که ۲.۷ میلیون نسخه از طرف سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت ارسال شده است، اظهار داشت: هم اکنون، ۱۰۰ درصد نسخ بیماران بستری و بیش از ۸۰ درصد نسخ بیماران سرپایی، بصورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می شود. از خرداد ۱۴۰۲، بیمه مرکزی به مدت سه ماه فرصت داشت پروسه ارائه خدمت را الکترونیک کند، حالا با گذشت چند ماه از این فرصت سپری شده، سازمان های بیمه گر پایه نیز برای تسریع در جریان الکترونیک سازی خدمات بیمه های تکمیلی اطلاعات بیمه شدگان خودرا به وزارت بهداشت داده تا در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. علاوه بر بیمه سلامت که مدارک بیماران را بصورت الکترونیک به وزارت بهداشت ارسال می کند، بیش از ۲۹ میلیون اطلاعات بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. مهدی یوسف زاده عضو شورای فناوری اطلاعات کشور اظهار داشت: بیمه مرکزی موظف است خدمات خودرا ۱۰۰ درصد الکترونیک کند و این مساله باید تا پایان امسال محقق شود وگرنه ۴۰ تا ۵۰ درصد زحمات بخش های دیگر که به وظیفه قانونی خود عمل کرده اند، روی زمین می ماند. منبع: مستر لمون 1402/08/19 16:18:07 5.0 / 5 548 تگهای مطلب: بیمه , خدمات , سلامت , فناوری مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط بیمه ها باید هزینه واقعی شدن تعرفه ها را بدهند بیمه سلامت، پوشش کودکان تا ۵ سالگی را ادامه می دهد شیرخشک کمیاب شد به علاوه فیلم ۱۴ هزار مورد کلرسنجی از مخازن آب آشامیدنی استان در جریان قطعی آب انتقالی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو ست قالب گیری دندان طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم کفش طبی ، کمربند طبی ، قوزبند طبی پربیننده ترین ها تأمین اعتبار افزایش مبلغ اضافه کاری مشمولان قانون بهره وری در مراحل نهائی تخصیص قرار دارد Professional Document Crafting by Fake-Sample درمان کبد چرب با مصرف خودسرانه دارو مختل می شود رزماری گیاهی با خواص اعجاب انگیز پربحث ترین ها نظارت بر ایمنی غذا باید از مزرعه تا سفره ادامه یابد تغییر رنگ ناخن ها نشانه چیست؟ این بیماری ها سبب جمع شدن آب در ریه می شوند! بیمه ها باید هزینه واقعی شدن تعرفه ها را بدهند جدیدترین ها نظارت بر ایمنی غذا باید از مزرعه تا سفره ادامه یابد تغییر رنگ ناخن ها نشانه چیست؟ این بیماری ها سبب جمع شدن آب در ریه می شوند! بیمه ها باید هزینه واقعی شدن تعرفه ها را بدهند شرایط اضطراری آلودگی هوا در بندرعباس اعلام گردد لزوم افزایش توجه سیاستگذاران سلامت به رشته بیهوشی بیمه سلامت، پوشش کودکان تا ۵ سالگی را ادامه می دهد برگزیده اخبار اجتماعی جهان در هفته ای که گذشت ویتامین ها انرژی ساز نیستند! شیرخشک کمیاب شد به علاوه فیلم تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید