وزیر بهداشت خبر داد؛

1066 بیمارستان در آماده باش نوروزی

1066 بیمارستان در آماده باش نوروزی مستر لمون: به گزارش مستر لمون، وزیربهداشت، از فعالیت ۲۶ هزار نیرو و ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در روزهای نوروز اطلاع داد و اظهار داشت: نیروهای بهداشت در سرتاسر کشور فعالند و بازدیدها و بازرسی های بهداشتی با حضور دو هزار تیم صورت خواهد گرفت.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس جاده ای واقع در اتوبان تهران- کرج، عنوان کرد: نیروهای پرکار اورژانس از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، در آماده باش بوده و بدون تعطیلی، برای خدمت به مردم، حاضر هستند.
وی با اشاره به اینکه سال جاری ۲۶ هزار نیروی اورژانس و ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در سرتاسر کشور در روزهای نوروز در چارچوب طرح «همسفران سلامت» فعال می باشند، اضافه کرد: در این طرح همینطور نیروهای بهداشت در سرتاسر کشور فعال بوده و بازدیدها و بازرسی های بهداشتی از اماکن و مراکز تهیه غذا، رستوران ها، هتل ها، مهمانسراها، شیرینی فروشی ها و همینطور نمونه برداری از آب آشامیدنی، با حضور ۲ هزار تیم انجام خواهد داشت.
عین اللهی افزود: همینطور ۳۰۰ مرکز موقت اورژانس به شکل اردوگاه در سرتاسر کشور تدارک دیده شده و امکان معاینه بیماران و عرضه درمان و نیازهای اولیه مانند دارو به صورت مجانی برای مسافران مهیاست و در صورت احتیاج به انتقال بیمار به بیمارستان، این اقدام هم صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: از اقداماتی که توسط اورژانس صورت می گیرد، گرفتن نوار قلب به صورت هوشمند و ارسال به مرکز درمانی تخصصی قلب است و درصورتیکه مشکلی وجود داشته باشد، درمان های اولیه از جانب مرکز به کادر اورژانس عرضه شده و سپس بیمار منتقل می شود.
عین اللهی اضافه کرد: اتوبوس آمبولانس هایی که در این پایگاه ها مستقر هستند، بین ۱۰ تا ۱۳ تخت و امکانات پیشرفته ای همچون ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و امکانات احیای بیمار را دارا هستند.
وزیر بهداشت در مورد افزایش میزان تصادفات و حوادث ترافیکی اخطار داد و اظهار داشت: پس از فروکش کردن همه گیری کووید ۱۹، سفرهای بین شهری افزایش پیدا کرد و به دنبال آن، شاهد افزایش میزان تصادفات جاده ای بودیم؛ لذا، تلاش کردیم خدمات اورژانس را در محدوده هایی که بیشترین تصادفات رخ می دهد، بخصوص ۳۰ کیلومتری شهرها، متمرکز نماییم تا در صورت وقوع حادثه، خدمات رسانی به سرعت صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه عمده ترین دلایل تصادفات، خواب آلودگی و خستگی رانندگان است، اضافه کرد: مردم عزیز در صورت خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت کافی داشته باشند تا موقع رانندگی گرفتار حواس پرتی و خواب آلودگی نشوند و سلامت خود، خانواده و دیگران را به خطر نیندازند.
عین اللهی در انتها ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان و اورژانس کشور که به صورت شبانه روزی به ارائه ی خدمت مشغولند، تصریح کرد: در روزهای نوروز در سرتاسر کشور ۱۰۶۶ بیمارستان با ۱۴۴۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.


منبع:

1401/12/28
07:35:24
5.0 / 5
340
تگهای خبر: بهداشت و درمان , تخصص , خدمات , دارو
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است