یافته محققان فنلاندی؛

آواز خواندن به روند بهبودی پس از سکته مغزی کمک می کند

آواز خواندن به روند بهبودی پس از سکته مغزی کمک می کند مستر لمون: برمبنای تحقیقات جدید، آواز خواندن ممکنست به بیماران سکته مغزی کمک نماید تا مهارت های ارتباطی را باردیگر به دست آورند.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، حدود ۴۰ درصد از بازماندگان سکته مغزی گرفتار آفازی، یعنی مشکل در ارائه یا درک زبان گفتاری یا نوشتاری هستند. این اختلال در حدود نیمی از این بیماران یک سال بعد از سکته مغزی ادامه دارد و بطور بالقوه بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد یا منجر به انزوای اجتماعی می شود.
محققان فنلاندی یک برنامه توانبخشی گروهی مبتنی بر آوازخوانی را مطالعه کردند.
«آنی پیتکانیمی»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هلسینکی فلاند، اظهار داشت: «مطالعه ما از طیف گسترده ای از عناصر آوازخوانی، مانند آواز کُر، آهنگ ملودیک درمانی و آموزش آواز به کمک تبلت بهره برد.»
آهنگ ملودیک درمانی شامل استفاده از ملودی و ریتم برای پیشرفت تدریجی از آواز خواندن به سمت گفتار است. این روش تا حدودی در توانبخشی آفازی استفاده شده است.
اگرچه تحقیقات قبلی مشخص کرده بود که حفظ توانایی آواز خواندن حتی در آفازی شدید امکان پذیر است، اما استفاده از آواز- خصوصاً آواز گروه کر- به شکل گسترده در توانبخشی آفازی مورد مطالعه قرار نگرفته بود.
جلسات توانبخشی ازطریق یک موسیقی درمانگر آموزش دیده و یک رهبر گروه کر آموزش دیده رهبری می شد.
در حالی که آواز درمانی بطور معمول بصورت فردی به انجام می رسد، این پژوهشگران پیشنهاد کردند که آموزش گروهی مبتنی بر آواز باید به عنوان قسمتی از توانبخشی آفازی استفاده گردد.
محققان همین طور دریافتند که بار مسئولیت در بین مراقبان خانواده شرکت کننده در مطالعه بطور قابل توجهی کم شد.

1401/10/17
10:48:27
5.0 / 5
507
تگهای خبر: آموزش , برنامه , درمان , زندگی
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است