دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت: خارجی ها بیشتر برای عمل زیبایی به ایران سفر می کنند به گزارش مستر لمون، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اظهار داشت: بیشترین بیماران خارجی ایران از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان و بحرین هستند که تا قبل از کرونا بیشتر از یک میلیارد دلار درآمد وارد کشور کردند. بیشترین رجوع این بیماران برای عمل زیبایی، پیوند اعضا، چشم پزشکی و درمان ناباروری است. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، دیاکو عباسی با اشاره به برنامه ریزی ایران در یک افق چهار ساله برای رسیدن به درآمد سالیانه ۳، ۵ میلیارد دلار در زمینه گردشگری سلامت (درمانی و تندرستی)، اظهار داشت: گردشگران این حوزه با دو هدف درمان و تندرستی بیش از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان، قطر و بحرین برای عمل های زیبایی، پیوند اعضا، کبد، چشم پزشکی، درمان ناباروری با آی وی اف، قلب و عروق، تندرستی و آب درمانی به ایران سفر می کنند. او بدون آن که به بازه زمانی مشخصی اشاره کند، تعداد ویزاهای درمانی صادر شده از طرف وزارت امور خارجه را ۳۵۰ هزار ویزا اعلام نمود و با این احتمال که آمار رسمی کمتر از آمار واقعی مراجعه بیماران خارجی به ایران باشد، تخمین زد آمار اصلی بین۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر است و در ادامه اظهار داشت: این افراد (معمولا) با ویزای درمان به کشور نمی آیند و به مراکز و کلینک های فاقد مجوز و زیرپله ای مراجعه می کنند. بگفته دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، تعداد بیمارستان های دارای مجوز IPD، که بیمار خارجی می پذیرند، ۲۱۰ واحد و مراکز آب درمانی ۴۰۰ عدد در سراسر کشور است و ۶۰۰ دفتر گردشگری نیز مجوز فعالیت گردشگری سلامت دارند. عباسی افزود: شیراز، مشهد، یزد، تبریز، ارومیه، اهواز، رامسر، اردبیل، کرمانشاه، تهران، اصفهان و سنندج بیشترین ظرفیت را در زمینه گردشگری سلامت دارند. او همین طور اظهار داشت: بخش گردشگری پزشکی تا قبل از همه گیری کرونا حدود یک تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور معتقد است: گردشگران حوزه پزشکی حدود چهار برابر دیگر گردشگران هزینه می کنند و بین ۸ تا ۱۳هزار دلار متوسط هزینه کرد توریستهایی است که با هدف درمان وارد ایران می شوند. وی در عین حال اظهار نمود که ایران هنوز به مقصد گردشگری سلامت تبدیل نشده است و در طول چند سال قبل نتوانستیم در سطح بین المللی بازارسازی نماییم و زیرساخت های لازم را برای فعالان این حوزه در بازارهای هدف ایجاد نماییم. عباسی با اشاره به اینکه در راه برندسازی ملی گردشگری سلامت نیز قدمهای خوبی برداشته نشده است، اظهار داشت: برند گردشگری سلامت ایران در بازارهای هدف به خوبی شناخته نشده است. برای برندینگ و تبلیغات بوسیله حضور پررنگ تر در پلت فرم های بین المللی برنامه جدی داریم که کسب وکارها، شرکتها و مراکز درمانی را معرفی نماییم و برند گردشگری سلامت را در سطح بین المللی بشناسانیم. 1401/10/07 22:40:45 5.0 / 5 935 تگهای مطلب: برنامه , پزشك , تبلیغات , درمان مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط عادات غذایی که به بافت استخوان لطمه می رسانند آمادگی ۱۷ هزار داروخانه برای تبدیل به پایگاه سلامت به علاوه نامه مرور خواص روغن سیر بر استخوان و مفاصل به علاوه فیلم 3 درصد تماسهای اورژانس تهران مزاحم تلفنی است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس تور لوکس بالی – رویاست خرید و فروش خودرو سایت وان ایکس ایرانی طراحی سایت فیش حج فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها تحول در توزیع دارو سکوهای اینترنتی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می نمایند تهدید خاموش سرمایه انسانی ضربه مغزی زندگی را متوقف می کند ایران قطبی علمی در درمان ناباروری علایم آلزایمر چیست و از چه سنی نمایان می شود؟ به علاوه فیلم پربحث ترین ها عادات غذایی که به بافت استخوان لطمه می رسانند آمادگی ۱۷ هزار داروخانه برای تبدیل به پایگاه سلامت به علاوه نامه مرور خواص روغن سیر بر استخوان و مفاصل به علاوه فیلم 3 درصد تماسهای اورژانس تهران مزاحم تلفنی است جدیدترین ها عادات غذایی که به بافت استخوان لطمه می رسانند آمادگی ۱۷ هزار داروخانه برای تبدیل به پایگاه سلامت به علاوه نامه مرور خواص روغن سیر بر استخوان و مفاصل به علاوه فیلم 3 درصد تماسهای اورژانس تهران مزاحم تلفنی است خطر مرگ با ترکیب مواد مخدر و دارو های آرام بخش خدمات امداد خودرو غرب تهران از خودروبران بودجه ناکافی، مانع اجرای کامل برنامه شیرمدرسه پیشنهاد طب سنتی برای درمان فوری سرماخوردگی به علاوه فیلم اصفهان رکورددار ثبت بیماران ام اس در ایران است اعلام روزشمار هفته پرستار تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید