دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت: خارجی ها بیشتر برای عمل زیبایی به ایران سفر می کنند به گزارش مستر لمون، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اظهار داشت: بیشترین بیماران خارجی ایران از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان و بحرین هستند که تا قبل از کرونا بیشتر از یک میلیارد دلار درآمد وارد کشور کردند. بیشترین رجوع این بیماران برای عمل زیبایی، پیوند اعضا، چشم پزشکی و درمان ناباروری است. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، دیاکو عباسی با اشاره به برنامه ریزی ایران در یک افق چهار ساله برای رسیدن به درآمد سالیانه ۳، ۵ میلیارد دلار در زمینه گردشگری سلامت (درمانی و تندرستی)، اظهار داشت: گردشگران این حوزه با دو هدف درمان و تندرستی بیش از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان، قطر و بحرین برای عمل های زیبایی، پیوند اعضا، کبد، چشم پزشکی، درمان ناباروری با آی وی اف، قلب و عروق، تندرستی و آب درمانی به ایران سفر می کنند. او بدون آن که به بازه زمانی مشخصی اشاره کند، تعداد ویزاهای درمانی صادر شده از طرف وزارت امور خارجه را ۳۵۰ هزار ویزا اعلام نمود و با این احتمال که آمار رسمی کمتر از آمار واقعی مراجعه بیماران خارجی به ایران باشد، تخمین زد آمار اصلی بین۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر است و در ادامه اظهار داشت: این افراد (معمولا) با ویزای درمان به کشور نمی آیند و به مراکز و کلینک های فاقد مجوز و زیرپله ای مراجعه می کنند. بگفته دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، تعداد بیمارستان های دارای مجوز IPD، که بیمار خارجی می پذیرند، ۲۱۰ واحد و مراکز آب درمانی ۴۰۰ عدد در سراسر کشور است و ۶۰۰ دفتر گردشگری نیز مجوز فعالیت گردشگری سلامت دارند. عباسی افزود: شیراز، مشهد، یزد، تبریز، ارومیه، اهواز، رامسر، اردبیل، کرمانشاه، تهران، اصفهان و سنندج بیشترین ظرفیت را در زمینه گردشگری سلامت دارند. او همین طور اظهار داشت: بخش گردشگری پزشکی تا قبل از همه گیری کرونا حدود یک تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور معتقد است: گردشگران حوزه پزشکی حدود چهار برابر دیگر گردشگران هزینه می کنند و بین ۸ تا ۱۳هزار دلار متوسط هزینه کرد توریستهایی است که با هدف درمان وارد ایران می شوند. وی در عین حال اظهار نمود که ایران هنوز به مقصد گردشگری سلامت تبدیل نشده است و در طول چند سال قبل نتوانستیم در سطح بین المللی بازارسازی نماییم و زیرساخت های لازم را برای فعالان این حوزه در بازارهای هدف ایجاد نماییم. عباسی با اشاره به اینکه در راه برندسازی ملی گردشگری سلامت نیز قدمهای خوبی برداشته نشده است، اظهار داشت: برند گردشگری سلامت ایران در بازارهای هدف به خوبی شناخته نشده است. برای برندینگ و تبلیغات بوسیله حضور پررنگ تر در پلت فرم های بین المللی برنامه جدی داریم که کسب وکارها، شرکتها و مراکز درمانی را معرفی نماییم و برند گردشگری سلامت را در سطح بین المللی بشناسانیم. 1401/10/07 22:40:45 5.0 / 5 512 تگهای خبر: برنامه , پزشك , تبلیغات , درمان مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط 70 درصد تشخیص پزشکان وابسته به لابراتوار است چرا گرفتار وسواس می شویم چالش های صنعت تجهیزات پزشکی آثار مقابله با بیماریهای دهان و دندان در شکفتن لبخند جامعه نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۴ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس چگونه رمز دوربین مدار بسته را پیدا کنیم خرید و فروش خودرو دوره ICDL در تبریز طراحی سایت فیش حج فیش حج پربیننده ترین ها مایع و چسب آب بندی نانو چیست؟ برگزاری کنفرانس پایان سال دارو آیا ویروس کشنده تر از کرونا در راهست بیمه شدگان امکان دسترسی به سوابق درمانی را دارند پربحث ترین ها 70 درصد تشخیص پزشکان وابسته به لابراتوار است چرا گرفتار وسواس می شویم معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون گرفتار آپنه خواب هستند جدیدترین ها 70 درصد تشخیص پزشکان وابسته به لابراتوار است چرا گرفتار وسواس می شویم معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون گرفتار آپنه خواب هستند تغییرات اقلیمی ممکن است موجب افزایش مرگ های سکته ای شود چالش های صنعت تجهیزات پزشکی مایع و چسب آب بندی نانو چیست؟ آثار مقابله با بیماریهای دهان و دندان در شکفتن لبخند جامعه تغذیه پس از ماه رمضان چگونه باشد دستگاه قضا به گزارش کمبود دارو و تجهیزات ورود کند تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید