داروی پرمصرف سرطان پستان باعث افزایش وزن می شود؟

داروی پرمصرف سرطان پستان باعث افزایش وزن می شود؟ مستر لمون داروی پرمصرف سرطان پستان باعث افزایش وزن می شود؟



به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، تاموكسیفن نوعی هورمون درمانی است كه با استفاده از پیوند خوردن به گیرنده های استروژن در سلول های پستان عمل كرده و در نتیجه استروژن نمی تواند به این گیرنده ها متصل شود.

با جلوگیری از پیوند خوردن استروژن به گیرنده ها، داروی تاموكسیفن رشد و تكثیر سلول های سرطانی پستان حساس به استروژن را می كاهد.

در حالیكه تاموكسیفن تنها داروی مورد استفاده در درمان پستان حساس به هورمون نیست اما مصرف آن متداول تر می باشد و سوالی كه برای مصرف كنندگان آن پیش می آید این است كه آیا این دارو باعث افزایش وزن می شود؟

در بررسی ارتباط بین داروی تاموكسیفن و افزایش وزن اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان پستان كه بعد از تشخیص بیماری از این دارو مصرف كرده یا تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

این زنان در مدت شش سال تحت كنترل بودند و مشخص شد شیمی درمانی عامل افزایش وزن در آنان بوده اما مصرف داروی تاموكسیفن این تاثیر را نداشته است.

همچنین در یك بررسی دیگر مشخص شد درمان های هورمونی همچون تاموكسیفن با افزایش چشمگیر وزن در مبتلایان به این سرطان مرتبط نیست.

به گزارش مدیكال نیوز تودی، هرچند در بعضی بررسی های مربوط به تاموكسیفن به افزایش وزن بعنوان یكی از عوارض جانبی این دارو اشاره شده اما اغلب تحقیقات و آزمایش ها این رابطه را تایید نمی كنند. همینطور سایر عوارض جانبی آن شامل لخته شدن خون، افسردگی و گرگرفتگی هستند.




1396/11/09
19:49:27
5.0 / 5
4547
تگهای خبر: درمان
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است