پیشنهادات جدید ستاد كرونا تهران برای كنترل كووید-۱۹ جریمه نقدی برای مسافرتهای غیرضرور و نزدن ماسك به گزارش مستر لمون معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با كرونا در تهران از پیشنهاد اعمال جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی برای افراد و اصنافی كه پروتكل های بهداشتی را رعایت نمی كنند، اطلاع داد. دکتر علی ماهر در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیشنهاد تعیین جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی در ارتباط با افراد و اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند از جانب ستاد کرونای تهران به ستاد ملی ارائه شده است، اظهار داشت: این پیشنهادات با هدف کنترل و مدیریت بیشتر بحران کرونا ارائه شده و بعد از بررسی و تصویب در ستاد ملی کرونا جهت اجرا ابلاغ می شود. وی تعیین جریمه نقدی برای افرادی که در طول دوران انتشار کرونا به سفرهای غیرضروری می روند را یکی از پیشنهادات عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا برای افرادی که در زمان شیوع بالای کرونا نسبت به مسافرت های غیرضروری اقدام نموده و هم خود و هم دیگران را به مخاطره می اندازند، جریمه نقدی در نظر گرفته شده و همینطور پیشنهاد شده که اگر فردی در حین مسافرت غیرضروری و به علت عدم رعایت پروتکل ها به کرونا مبتلا شد، هزینه درمان را پرداخت کند. ماهر با اشاره به نظارت ها و بازرسی های دوره ای کارشناسان بهداشت از اصناف وسایر محیط های شهری و عمومی، خاطرنشان کرد: در این حوزه هم پیشنهاد شده تا برای اصناف و افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، جریمه های نقدی تعیین شود. این مسئله افرادی که در سطح شهر از پوشش ماسک استفاده نمی کنند را هم در بر می گیرد. معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران همینطور در ادامه با اشاره به سطح رعایت پروتکل ها در مراکز صنعتی و کارخانه ها عنوان کرد: بخش بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای دانشگاه های علوم پزشکی روی این مسئله نظارت داشته و بازدیدهای دوره ای انجام می دهند، اتفاقا گزارش ها نشان داده که در کارخانه ها و مراکز صنعتی بزرگ در زمینه رعایت پروتکل ها مشکلات کمتر است و به علت وجود سیستم های کنترلی در کارخانه ها وضعیت بهتر است. وی ادامه داد: بیشترین مشکلات به کارگاه های کوچک و اصناف برمی گردد که عمدتاً پروتکل ها را رعایت نمی کنند که در این رابطه هم برخورد می شود و از این پس جرایم نقدی برای آنها در نظر گرفته می شود. ماهر در خاتمه با اشاره به ابلاغ پروتکل های بهداشتی در رابطه با مراسم ماه محرم، اظهار داشت: براین اساس کلیه فعالیت ها باید در قالب پروتکل ها صورت گیرد و کارشناسان بهداشت ۳ دانشگاه علوم پزشکی در تهران بر این فعالیت ها نظارت دارند. البته همچون گذشته سفارش و پیشنهاد ما به مومنان و سوگواران این است که اصول سه گانه بهداشتی یعنی پوشش ماسک، فاصله گذاری و شست وشوی مداوم دست ها را رعایت نمایند و برای کاهش شیوع و انتقال بیماری در تجمعات شرکت نکنند. منبع: mrlemon.ir 1399/05/24 22:52:35 5.0 / 5 1941 تگهای مطلب: برنامه , بیماری , پزشك , خدمات مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم لزوم غربالگری تغذیه کودکان در شرایط بحران به همراه فیلم نظر بینندگان مسترلمون دراینباره نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۲ دوستان مسترلمون انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم پربیننده ترین ها اسامی محصولات آرایشی فاقد مجوز دسترسی پزشکان به فهرست کمبودهای دارویی از ماه آینده سیستم پروانه ساخت مواد غذایی و آشامیدنی راهکار رویارویی با ضعف های گوارشی در مقابل ماست و شیر به همراه فیلم پربحث ترین ها فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم جدیدترین ها فواید سیب زمینی برای کاهش وزن و دستورالعمل های ضروری در جنگ اخیر ۳ امدادگر شهید و ۷۷ نفر مجروح شدند نذر خون با نیت رفع نیاز بیماران در ماه ایثار و فداکاری بررسی خواص روغن هندوانه در طب سنتی به علاوه فیلم لزوم غربالگری تغذیه کودکان در شرایط بحران به همراه فیلم نمی خواهند صدای پرستاران را بشنوند انتقاد از تصمیمات وزارت بهداشت کاهش خطاهای آزمایشگاهی در کشور به زیر یک درصد نسخه جدید برای قیمت گذاری داروهای بدون نسخه راه اندازی درمانگاه پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی به علاوه فیلم عفونت ها خطر بزرگی برای دیابتی ها هستند تگها بیماری پزشك برنامه درمان خدمات رپورتاژ آموزش تولید