علل تولید تقاضای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات پزشكی مستر لمون: مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به دلایل تولید تقاضاهای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، دكتر حمید قاسمی با اشاره به اینكه تولید تقاضاهای القایی علاوه بر عرضه دهندگان خدمت در گیرندگان خدمت هم وجود دارد، اظهار داشت: منافع مالی در گیرندگان خدمت یكی از مهم ترین خواستگاه های تقاضاهای القایی است و ریشه در مسائل اخلاقی دارد. در تمام صنوف جامعه همچون پزشكی مخاطرات اخلاقی وجود دارد كه نظام پرداخت "فی فور سرویس" یكی از مواردی است كه در تولید تقاضاهای القایی از جانب پزشكان تاثیر دارد. ایشان در ادامه اظهار داشت: در گیرندگان خدمت همچون بیمه شدگان هم تقاضای القایی به علت فرانشیز مجانی و بیمه های تكمیلی وجود دارد. وقتی بیمه شده، سرانه بیمه و فرانشیز پرداخت نمی كند، تمایلش برای دریافت خدمات سلامت افزایش می یابد. در مطالعات مختلف ثابت شده است كه نبود فرانشیز مناسب و پرداخت حق سرانه بیمه سبب مراجعات مكرر و بی مورد بیمه شده به پزشك می گردد. قاسمی، سرانه مجانی را بعنوان یك پدیده اجتماعی دانست و اضافه كرد: به صورت عمومی مردم علاقه دارند كه از سرانه مجانی بهره مند شوند، مگر در جوامع پیشرفته كه به رشد اخلاقی و اجتماعی دست یافته اند. سرانه مجانی علتی برای مصرف بیش از اندازه خدمات است. یعنی بیمه شده تا زمانی كه بیمه تكمیلی اعتبار دارد، برای دریافت تمام خدمات به مراكز درمانی رجوع می كند. این مسائل سبب می گردد كه ما از گیرندگان خدمت هم تقاضای القایی داشته باشیم. مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با تاكید بر اینكه در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف اول باید انگیزه های تقاضاهای القایی را از خواستگاه های آنها مهار نماییم، یعنی روش پرداخت به عرضه دهندگان خدمت را تغییر داده و دوم نظام عرضه خدمات یعنی اجرای نظام پزشك خانواده و ارجاع را اجرا نماییم. وی ادامه داد: در سیستم نظام ارجاع مساله ای تحت عنوان تقاضاهای القایی از جانب عرضه دهندگان خدمت وجود ندارد و به صفر نزدیك می گردد. چون در این شرایط پزشك هیچ انگیزه مالی ندارد و در صورت رجوع بی مورد، بیمه شده با مقاومت پزشك روبرو می گردد. 1397/06/25 15:11:22 5.0 / 5 4599 تگهای خبر: بیمه , پزشك , خدمات , درمان مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط دارویار 120 همت بودجه نیاز دارد انواع مدل های کانکس ساندویچ پانل غربالگری بیماری SMA در کشور غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را می افزایند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۵ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس چگونه رمز دوربین مدار بسته را پیدا کنیم خرید و فروش خودرو دوره ICDL در تبریز طراحی سایت فیش حج فیش حج پربیننده ترین ها مایع و چسب آب بندی نانو چیست؟ برگزاری کنفرانس پایان سال دارو تغییرات اقلیمی ممکن است موجب افزایش مرگ های سکته ای شود اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون گرفتار آپنه خواب هستند پربحث ترین ها دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا تغییر زمان شبانه روز از 24 به 26 ساعت در این شهر ورزش ممکن است پیری را معکوس کند دارویار 120 همت بودجه نیاز دارد جدیدترین ها دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا تغییر زمان شبانه روز از 24 به 26 ساعت در این شهر ورزش ممکن است پیری را معکوس کند دارویار 120 همت بودجه نیاز دارد انواع مدل های کانکس ساندویچ پانل غربالگری بیماری SMA در کشور غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را می افزایند ایجاد لابراتوار پزشکی در مناطق صعب العبور 70 درصد تشخیص پزشکان وابسته به لابراتوار است چرا گرفتار وسواس می شویم تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید