علل تولید تقاضای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات پزشكی مستر لمون: مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به دلایل تولید تقاضاهای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، دكتر حمید قاسمی با اشاره به اینكه تولید تقاضاهای القایی علاوه بر عرضه دهندگان خدمت در گیرندگان خدمت هم وجود دارد، اظهار داشت: منافع مالی در گیرندگان خدمت یكی از مهم ترین خواستگاه های تقاضاهای القایی است و ریشه در مسائل اخلاقی دارد. در تمام صنوف جامعه همچون پزشكی مخاطرات اخلاقی وجود دارد كه نظام پرداخت "فی فور سرویس" یكی از مواردی است كه در تولید تقاضاهای القایی از جانب پزشكان تاثیر دارد. ایشان در ادامه اظهار داشت: در گیرندگان خدمت همچون بیمه شدگان هم تقاضای القایی به علت فرانشیز مجانی و بیمه های تكمیلی وجود دارد. وقتی بیمه شده، سرانه بیمه و فرانشیز پرداخت نمی كند، تمایلش برای دریافت خدمات سلامت افزایش می یابد. در مطالعات مختلف ثابت شده است كه نبود فرانشیز مناسب و پرداخت حق سرانه بیمه سبب مراجعات مكرر و بی مورد بیمه شده به پزشك می گردد. قاسمی، سرانه مجانی را بعنوان یك پدیده اجتماعی دانست و اضافه كرد: به صورت عمومی مردم علاقه دارند كه از سرانه مجانی بهره مند شوند، مگر در جوامع پیشرفته كه به رشد اخلاقی و اجتماعی دست یافته اند. سرانه مجانی علتی برای مصرف بیش از اندازه خدمات است. یعنی بیمه شده تا زمانی كه بیمه تكمیلی اعتبار دارد، برای دریافت تمام خدمات به مراكز درمانی رجوع می كند. این مسائل سبب می گردد كه ما از گیرندگان خدمت هم تقاضای القایی داشته باشیم. مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با تاكید بر اینكه در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف اول باید انگیزه های تقاضاهای القایی را از خواستگاه های آنها مهار نماییم، یعنی روش پرداخت به عرضه دهندگان خدمت را تغییر داده و دوم نظام عرضه خدمات یعنی اجرای نظام پزشك خانواده و ارجاع را اجرا نماییم. وی ادامه داد: در سیستم نظام ارجاع مساله ای تحت عنوان تقاضاهای القایی از جانب عرضه دهندگان خدمت وجود ندارد و به صفر نزدیك می گردد. چون در این شرایط پزشك هیچ انگیزه مالی ندارد و در صورت رجوع بی مورد، بیمه شده با مقاومت پزشك روبرو می گردد. 1397/06/25 15:11:22 5.0 / 5 4909 تگهای مطلب: بیمه , پزشك , خدمات , درمان مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط حذف سرخک و سرخجه در ایران فراموشی سریع در خردسالان پای سرب در بین است خصوصی سازی شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون لغو شد روایت انسانی حملات اخیر باید در حافظه جهانی ثبت گردد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۲ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو شرکت صنعتی سخت پوشش طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم کلینیک پوست مو و زیبایی خاتون پربیننده ترین ها رفع کسری ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی، به منابع پایدار و همراهی دولت نیاز دارد Cypriot Driver Licence Fake Template نظارت بر ایمنی غذا باید از مزرعه تا سفره ادامه یابد فعالیت شهید رئیسی تجلی حکمرانی مردمی و ساده زیستی در نظام اسلامی بود پربحث ترین ها حذف سرخک و سرخجه در ایران فراموشی سریع در خردسالان پای سرب در بین است خصوصی سازی شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون لغو شد قطره آهن در نوزادان موجب پوسیدگی دندان ها نمی شود جدیدترین ها حذف سرخک و سرخجه در ایران فراموشی سریع در خردسالان پای سرب در بین است خصوصی سازی شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون لغو شد قطره آهن در نوزادان موجب پوسیدگی دندان ها نمی شود روایت انسانی حملات اخیر باید در حافظه جهانی ثبت گردد افزایش موارد سرطان آپاندیس در نسل جدید پاشنه آشیل نظام سلامت کشور در شرایط جنگی سولاریوم زیبایی فریبنده با بهایی سنگین انجام دوهزارمین پیوند کبد در بیمارستان امام(ره) تهران پرستاران در جنگ ۱۲ روزه برگ زرینی بر دفتر خاطرات سلامت کشور افزودند تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید