تاثیرات زیان بار نمك را بشناسید

تاثیرات زیان بار نمك را بشناسید مستر لمون: بدن شما به نمك كمی نیازمند می باشد، حتی اگر زیاد هم اهل رفتن سراغ ظرف نمك نباشید، هنوز هم این احتمال وجود دارد كه بیش از میزان نیازتان نمك مصرف كنید.


مقادیر زیادی از سدیم و نمك از طریق غذاهای فراوری شده در رستوران ها وارد بدن می شود. اغلب آمریكایی ها میزان ۳۵۰۰ میلی گرم سدیم در روز وارد بدن شان می كنند و این در حالی است كه بنا به توصیه مركز كنترل و پیشگیری از بیماری های این كشور، تنها ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم باید در روز وارد بدن شود بخصوص اگر افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون نیز باشند.
 
نمك دریایی، لزوما سالم نیست: تصور عامل بر این است كه نمك دریایی چون سدیم كمتری دارد، پس برای سلامتی مفیدتر است. اما واقعیت این است كه تركیب شیمیایی نمك طعام و نمك دریایی یكسان است. هر دو نمك حاوی مقدار مشخصی سدیم هستند و در هر قاشق چایخوری از هر كدام، مقدار مساوی از سدیم (۲۳۰۰میلی گرم) یافت می شود.
 
نمك همیشه در كمین است: اگرچه شاید تصورش را هم نكنید ولی بسیاری از غذاهای منجمد، غذاهای پردازش شده، سوپ های آماده و كنسروف پنیرها و گوشت های پردازش شده، حاوی منابع پنهان سدیم هستند. حتی اینطور تخمین زده شده كه سس های پاستا حاوی ۹۰۰ میلی گرم نمك در هر نصف فنجان هستند. انواع پنیر می تواند در هر نصف فنجان ۴۰۰ میلی گرم سدیم داشته باشند. چاشنی هایی مانند سس گوجه فرنگی نیز در هر قاشق غذا خوری حداقل ۱۹۰ میلی گرم سدیم دارند. حتی برخی غلات صبحانه برای كودكان حاوی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم نمك در هر فنجان هستند.
نمك عامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی است: اكثر ما می دانیم كه سدیم می تواند منجر به افزایش فشار خون و ابتلا به انواع مشكلات سلامتی شود. یك رژیم غذایی سرشار از سدیم باعث دفع آب بیشتر از بدن توسط كلیه ها می شود و استرس را روی قلب افزایش می دهد. اگر شما هم در معرض خطر بیماری های قلبی هستید، بهتر از مصرف سدیم را تا جایی كه می توانید، محدود كنید.
نمك به سیستم عصبی آسیب می رساند: مقدار كافی سدیم و پتاسیم برای سلامت سیستم عصبی ضروری است. اما سدیم اضافی می تواند منجر به اختلال در عملكرد سیستم عصبی شود. وجود سدیم بیش از حد در بدن، می تواند برای سیستم اعصاب، خطرات جدی به همراه داشته باشد. میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را كاهش دهد و كاهش مصرف برخی مواد غنی از سدیم، كاهش میزان نمك مصرفی و همچنین مصرف سبزیجات تازه می تواند میزان سدیم را در بدن به حد تعادل برساند.
خود را به غذاهای كم نمك عادت دهید: اضافه كردن طعم دهنده های طبیعی كه جایگزین های خوبی برای نمك هستند، راهی آسان برای كاهش مصرف نمك است. بسیاری از گیاهان سالم مانند رزماری، آویشن، فلفل سیاه و پونه كوهی دارای میزان فوق العاده ای آنتی اكسیدان و البته خواص مفید بسیار هستند كه جایگزین هایی مناسب برای نمك به حساب می آیند.
1396/04/17
19:01:22
5.0 / 5
462
تگهای خبر: رژیم غذایی , نمك , غذا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است